اختصاصی پیشران

تولید کاور مهتابی ضد انفجار با تکنولوژی جدید اختراعی در تبریز

شرکت دانش بنیان نیرو بخش وطن موفق به طراحی و تولید کاور مهتابی ضد انفجار با یک روش جدید اختراعی شده است.


پیشران اقتصاد، پیشران اقتصاد، مدیرعامل شرکت نیرو بخش وطن با اعلام این خبر گفت: کاور مهتابی ضد انفجار یکی از کالاهای تحریمی است که موفق شده ایم در شرکت دانش بنیان نیرو بخش وطن این محصول را طراحی و تولید کنیم تا وابستگی کشور را به یکی از قطعات خاص تحریمی از بین ببریم.
محمد باقر علیزاده با اشاره به ویژگی های این محصول، عنوان کرد: کاور مهتابی ضد انفجار توسط چند شرکت دیگر داخلی نیز به صورت تزریقی تولید می شود اما ما موفق شده ایم این محصول را به روش نوآورانه فرمینگ تولید کرده و علاوه بر افزایش کیفیت، هزینه تولید را حتی در تیراژ پایین به میزان قابل توجهی کاهش دهیم. وی افزود: این تکنولوژی با تلفیق روش های مختلف به وجود آمده است و حتی می توان از این تکنولوژی در تولید قطعات دیگر مشابه نیز استفاده کرد. برای نمونه می توان قطعاتی چون قسمت های مختلف پهپاد، کاورهای استفاده شده در کابین خلبان هواپیما و حوزه وسیعی از صنایع استراتژیک را با استفاده از این تکنولوژی اختراعی تولید کرد.
علیزاده در مورد کاربردهای این محصول، تاکید کرد: کاور های ضد انفجار مهتابی معمولا در پالایشگاه ها و شرکت های نفتی و سایر شرکت های که نیاز به تجهیزات ضد انفجار دارند، کاربرد دارد و با وجود این محصول دیگر نیاز به تعویض زود هنگام مهتابی های ضد انفجار نبوده و تنها با تعویض کاور از هزینه های سنگین زیادی جلوگیری می شود. همچنین در گاردهای نیروهای ویژه، شیشه های ضد گلوله، پنجره هواپیماهای جنگنده و پهپادها نیز می توان از این محصول بهره برد.
وی در ادامه گفت: در ساخت این محصول از ورق های پلی کربنات استفاده می شود که این ورق ها نیز جزو موارد استراتژیک و تحریمی هستند و در برابر انفجار، گلوله، ضربه، مواد شیمیایی، حلال ها، آتش و شعله مقاومت بالایی دارند.
شرکت نیروبخش وطن از سال ۱۳۹۶ تاسیس شده و محصولات پالایشگاهی چون تولید نازل و فندک پالایشگاه ها، الک ویبره ای گرد، منطبق با محیط زیست، برای الک کردن کاتالیست ها و انواع دریچه های کشویی، پیستون های عظیم الجثه کمپرسورهای بزرگ صنعتی، نازل اسپری و دیگر محصولات تحریمی را تولید می کند. این شرکت با بهره گیری از نیرو های جوان و خلاق، هم چنین با بهره مندی از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته، توانسته است تا کنون بیش از ۱۳۰ پروژه پیچیده برای صنایع حساس کشور هم چون صنعت هواپیمایی، نفت، گاز و پتروشیمی را به سرانجام برساند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن