رویدادها

استارتاپ ویکند «من یک روستایی هستم» برگزار می شود

رویدار بزرگ کارآفرینی روستایی شرق ایران با عنوان «من یک روستایی هستم» در خراسان شمالی برگزار می شود.


پیشران اقتصاد، دبیر برگزاری استارتاپ من یک روستایی هستم با اعلام این خبر اظهار کرد: فراخوان این استارتاپ از اوایل ماه گذشته منتشر شد که ایده های بسیاری را از استان های مختلف، جذب کرد.

سهراب گیفانی افزود: پنجم آبان ماه آخرین مهلت ارسال ایده های متقاضیان شرکت در این استارتاپ است و پس از آن داوران اقدام به داوری ایده ها می کنند تا مواردی که قابلیت عملیاتی شدن دارند برای مرحله بعدی انتخاب شوند.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی نیز تیم های راه یافته با کمک مربیانی که حضور دارند، اقدام به پردازش و نهایی کردن ایده خود می کنند تا بهترین ایده ها توسط داوران انتخاب شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد را، برداشتن قدمی در راستای بهبود معیشت روستاییان استان دانست و گفت: ایده های برتر این استارتاپ به سرمایه گذار یا پارک علم و فناوری استان معرفی می شود تا شکوفا شوند.

گیفانی با بیان اینکه این برنامه با همکاری دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی برگزار می شود، اظهار کرد: برای انجام این برنامه از سال گذشته با همکاری دفتر امور روستایی، ۳۰ ساعت ارتباط مستقیم با دهیاران استان برقرار شد که بررسی تقاط قوت و ضعف روستاهای استان سبب احساس نیاز ما برای برگزاری این استارتاپ در خراسان شمالی شد.

دبیر برگزاری این رویداد کارآفرینی همچنین گفت: خراسان شمالی و روستاهای آن پتانسیل های بسیاری در تولید محصولات مختلف دارند اما آنطور که باید به آن ها توجه نشده است.

گیفانی مهم ترین مشکل استان را نداشتن بازار مناسب برای فروش تولیدات روستاییان دانست و افزود: محصولات متنوعی نظیر انگور، زعفران و… در این استان تولید می شود که برغم رتبه دار بودن در تولید آن ها، اما فکری به حال فرآوری آن ها نشده است؛ با برگزاری این رویداد کارآفرینی سعی داریم گامی مهم در این راستا برداریم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن