پارک علم و فناوری

کارخانه نوآوری اردبیل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

کارخانه نوآوری اردبیل با هدف توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در استان تاسیس و از طریق ایجاد زنجیره کامل اکوسیستم فناوری مشتمل بر شتاب دهنده‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، تولید بذر، فناوری ساختمان و گیاهان دارویی و فرآوری چرم در محل کارخانه چرم مغان به فعالیت می‌پردازد.


پیشران اقتصاد، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان اردبیل به عنوان یک کار خلاقانه زمینه فعالیت نخبگان، محققان، اساتید و تحصیل‌کردگان را فراهم کرده و از توانمندی آنها در رونق کسب و کارهای نوآورانه استفاده می‌شود.
حبیب ابراهیم پور با بیان اینکه ۴۸ شرکت دانش‌بنیان در اردبیل راه‌اندازی شده است، افزود: از این تعداد ۱۲ شرکت خلاق و ۳۶ شرکت دانش‌بنیان نوع یک و دو هستند که محصولات تولیدی آنها مورد حمایت جدی پارک قرار گرفته است.

ابراهیم‌پور تقویت ارتباط بین دانشگاه، مردم و پارک علم و فناوری را یادآور شد و گفت: تقویت ارتباط بین دانشگاه، مردم و پارک علم و فناوری منجر به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر تقویت ارتباطات بین پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و جامعه تاکید ویژه‌ای دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهارکرد: بر اساس توافق انجام شده با دانشگاه محقق اردبیلی، فناوری بعنوان یکی از پنل‌های همایش‌های این دانشگاه قرار گرفته است.

ابراهیم‌پور درباره احداث ساختمان پارک علم و فناوری گفت: این پروژه دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از برگزاری رویداد رویش و شکوفایی در شهرستان‌ها خبرداد و گفت: در شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال رویداد رویش و شکوفایی برای اولین بار برگزار می‌شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن