رینوتکس

نبود فرهنگ کار تیمی در استارتاپ های ایرانی

همزمان با اولین روز نهمین نمایشگاه رینوتکس، پنل “ارتباط اکوسیستم استارتاپی با صنعت” با حضور اساتید دانشگاه و فعالان حوزه استارتاپ برگزار شد.


پیشران اقتصاد، در این پنل سخنرانان تجارب خود از راه‌اندازی استارتاپ‌های‌شان را با حاضران به اشتراک گذاشته و مشکلات و چالش‌های فرا روی استارتاپ‌ها در کشور را مورد بررسی قرار دادند.
دکتر حسین حدیدی؛ مدیر مراکز رشد استان اصفهان در این پنل، نوآوری را استفاده از علوم جدید و وارد کردن آن در عرصه اقتصاد و اجتماع تعریف کرد و گفت: متاسفانه برخی از فعالان استارتاپی در فرصت‌شناسی مشکل دارند و روی فرصت‌هایی ایده‌پردازی می‌کنند که پایدار نیستند و یا منابع را درست تشخیص نداده و آن را با سرمایه یکی می‌گیرند.
وی افزود: در این کشور پول و امکانات به قدر کافی وجود دارد اما آنچه وجود ندارد، کننده کار است.
حدیدی ادامه داد: نیروی انسانی یک فرصت و چالش است و غربی‌ها با شناسایی درست این فرصت، درهای خود را به روی نیروی انسانی متخصص ایران گشوده و آن را مفت و مجانی در اختیار می‌گیرند.
مدیر مراکز رشد استان اصفهان، با بیان اینکه برای مقابله با این چالش بایستی انگیزش زیادی در نیروی انسانی فعال و متخصص خود ایجاد کنیم، افزود: انگیزش همیشه جنبه مالی ندارد و بعضا احترام و حفظ جایگاه نیروی انسانی بهترین انگیزش محسوب می‌شود.
وی تجاری‌سازی ایده‌ها و ریسک‌پذیری را از دیگر عوامل موثر در موفقیت استارتاپ‌ها برشمرد و گفت: ریسک‌ها در زمان خود نتیجه می‌دهند، اگر زمانش بگذرد، دیگر نتیجه‌گیری ممکن نخواهد بود.
این فعال حوزه مراکز رشد، نبود فرهنگ‌کار تیمی و عدم ظرفیت‌سازی را دو مشکل اساسی شرکت‌های استارتاپی ایران ذکر کرد و گفت: شرکت‌های استارتاپی باید به بازارهای بزرگ بیاندیشند وگرنه فعالیت در منطقه خود هیچ مزیت رقابتی ندارد و شرکت‌های استارتاپی را با شکست مواجه می‌کند.
حدیدی همچنین بر بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی در راه‌اندازی استارتاپ‌ها تاکید و خاطرنشان ساخت: استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند بازارهای جدیدی را در اختیار شرکت‌های استارتاپی تازه‌کار قرار دهد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن