اختصاصی پیشران

باید عمق فعالیت دانش بنیان ها را افزایش دهیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: در سال های اخیر شاهد افزایش کمی شرکت های دانش بنیان، فناور، استارتاپ ها و صندوق های حمایت کننده، بوده ایم اما از این پس نیاز داریم که عمق فعالیت ها در این حوزه را بیشتر کنیم.


پیشران اقتصاد، داوود بهبودی در بازدید از نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۱ تبریز در گفتگو با خبرنگار پیشران اقتصاد، با اشاره به رشد مناسب شرکت های دانش بنیان استان آذربایجان شرقی از نظر آماری، گفت: از نظر کیفی نیز شاهد رشد مناسبی هستیم و شتاب ایجاد شده در این حوزه باعث می شود که دوباره به یکی از استان های پیشران در این حوزه ها تبدیل شویم.
وی تصریح کرد: تشکیل صندوق های حمایت کننده دولتی و خصوصی در استان آذربایجان شرقی، نشان دهنده این رشد است و آمارهای کمی و کیفی نیز از این موضوع حکایت می کند.
بهبودی ادامه داد: امروزه شاهد به اوج رسیدن نهضت پژوهش و علم هستیم و باید به تجاری سازی و ثروت افزایی توجه بیشتری کنیم. درست است که تعداد شرکت های دانش بنیان مهم است اما مهم تر از آن تعمیق دانش بنیان هاست و باید عمق فعالیت دانش بنیان ها را افزایش دهیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: در زمینه فعالیت صندوق های رشد و شکوفایی نیز همین تعمیق باید صورت گیرد و حمایت هایی که صورت می گیرد باید به شکلی باشد که به تعمیق دانش بنیان ها بینجامد نه اینکه بخواهیم از نظر کمی این شرکت ها را افزایش دهیم.
بهبودی اظهار کرد: در سال های خاصی از برخی از استان ها در زمینه دانش بنیانی کردن فعالیت ها و رشد دانش بنیان ها عقب افتاده ایم اما شتابی که در آذربایجان شرقی ایجاد شده است، باعث می شود که این عقب ماندگی به زودی جبران شود.
وی با اشاره به اینکه آینده اقتصادی استان و کشور به دانش بنیان ها مرتبط است، گفت: باید بپذیریم که برخی از استان ها در این زمینه از آذربایجان شرقی جلوتر هستند اما تمام تلاش خود را باید روی این موضوع متمرکز کنیم که در دهه اول ۱۴۰۰ دوباره به جایگاه اصلی استان دست پیدا کنیم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن