صندوق نوآوری و شکوفایی

بهره مندی ۵۰ شرکت دانش بنیان از تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری ارس

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس گفت: در طول ۲ سال فعالیت و شکل گیری این صندوق، به بیش از ۵۰ شرکت فناوری و دانش بنیان ۲۰ میلیارد تومان، خدمات و تسهیلات با نرخ پایین اعطاء شده است.


پیشران اقتصاد، پریسا بهلولی در حاشیه نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی ارس، به عنوان نخستین صندوق پژوهش و فناوری استان و مناطق آزاد کشور، با هدف ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی به شرکت های فناور و دانش بنیان و خلاق ، تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه هدایت منابع مالی نهادهای مرتبط با فناوری به سمت توسعه و فناوری محصولات دانش بنیان، جزء اصلی ترین رسالتهای این صندوق است، گفت: صدور ضمانت نامه برای پوشش ریسک های تجاری و سیاسی در تعاملات داخلی و بین المللی، ارائه تسهیلات جهت حمایت از انتقال فناوری و توسعه فعالیت های علمی، تأمین و مشارکت در سرمایه گذاری طرح های دانش بنیان، ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتهای دانش بنیان، مشاوره و راهبری طرح ها، توانمند سازی شرکت ها، امکان سنجی و ارزش گذاری طرح ها و نظارت و کنترل پروژه های پژوهشی و صنعتی، از دیگر رسالتها و وظایف این صندوق است.

بهلولی با اعلام اینکه این صندوق عاملیت مالی و کارگزاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، و پارک علم و فناوری استان را اخذ و اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده است، افزود: اگر بودجه فوق در پروژه ها سرمایه گذاری شود، تا سقف ۲۴ میلیارد تومان هم صندوق نوآوری و شکوفایی در طرحها و پروژه های ما مشارکت خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس در ادامه با اشاره به اهداف حضور این صندوق در نهمین نمایشگاه ربع رشیدی گفت: سعی می کنیم با حضور در این نمایشگاه، خدمات و حمایت های صندوق را به شرکت ها و صاحبان طرحهایی که برای شروع فعالیت و یا گسترش کسب و کار خود به تسهیلات مالی نیاز دارند، معرفی کنیم.

وی گفت: علاوه بر این، صندوق با حمایت مالی در قالب اهدای جوایز نفرات برتر این نمایشگاه، سعی دارد تا یک قدم کوچک برای تشویق و ارج نهادن به شرکت های دانش بنیان و نوآور بردارد.

نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱ ) در ۲۱ زون تخصصی و چهار بخش شامل «ایده‌های فناورانه»، «توسعه و تجاری سازی فناوری»، «فروش محصولات فناورانه و دانش بنیان» و «نیازمندی‌های فناورانه» تا ۲۱ آبان در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز برپاست.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن