فناوری و نانو

تجاری سازی محصولات نانو بدون نیاز به سرمایه

مدیر اجرایی نانو استارتاپ ستاد توسعه فناوری نانو گفت: اگر تیمی وارد نانو استارتاپ شود بدون هزینه‌ای و درگیری می‌تواند در مسیر تجاری‌سازی محصول پیش رود.


پیشران اقتصاد، دکتر محمد محمدی مدیر اجرایی نانو استارتاپ ستاد توسعه فناوری نانو با برنامه «گفتگوی علمی» در مورد تبدیل ایده به محصول با حمایت ستاد توسعه نانو مصاحبه کرد.

محمدی در مورد نانو استارتاپ گفت: نانو استارتاپ از مجموعه‌های حمایتی زیرمجموعه ستاد نانوست که از سال ۹۶ کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر در حال شروع برنامه پنجم هستیم؛ همچنین هدف این برنامه حمایت از تیم‌های فناور است که می‌خواهند به محصولی دست یابند.

وی پیرامون چرائی به‌وجودآمدن نانو استارتاپ اظهار کرد: نانو استارتاپ به دنبال منتورینگ است و از طریق ارتباط نزدیک با تیم‌ها سعی می‌کنیم نیازهای آنها را برطرف کنیم؛ اگر تیمی وارد نانو استارتاپ شود بدون هزینه‌ای و درگیری می‌تواند در مسیر تجاری‌سازی محصول پیش رود.

محمدی ادامه داد: برنامه‌های ما ۴ ساله است و تیم‌هایی که به مرحله نهایی رسیده‌اند، در حل کسب مجوز و سرمایه هستند.

مدیر اجرایی نانو استارتاپ ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه در نانو استارتاپ از طریق برگزاری آزمون‌ها، ریسک کارآفرینی را کاهش دادیم یادآور شد: تیم‌های وارد شده به نانو استارتاپ با حمایت‌های موجود کار خود را به مراحل بالایی می‌رسانند و محصول خود را در مسیر تجاری‌سازی قرار می‌دهند.

وی همچنین، در مورد ویژگی‌های فناوران گفت: کانون کنترل درونی برای آن است که افراد بدانند چه میزان می‌توانند روی جهان اطراف تأثیرگذار باشند و این از ویژگی‌های مهم افراد است.

محمدی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: ستاد نانو باتوجه‌به وسع و بودجه‌ای که دارد کار خود را انجام دهد درحالی‌که سازمان‌های بزرگ به‌درستی به وظایف خود عمل نمی‌کنند؛ لذا سایر ارگان‌ها باید رویکرد ستاد نانو را داشته باشند و تنها به فکر مدیریت خود نباشند و صرفاً رویکرد شعار محوری نداشته باشند.

این مدیر، وزارت صمت و وزارت علوم از جمله این ارگان‌ها خواند و یادآور شد: برنامه نانو استارتاپ هرسال سعی می‌کند حجم ورودی و خروجی خود را افزایش دهد و ارتباط خود با دانشگاه را قوی‌تر کند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن