شرکت های خلاق

ضرورت راه‌اندازی سامانه معرفی دانشجویان هنر و ایده‌های هنری

دبیر کانون دایره آبی دانشگاه هنر گفت: راه اندازی سامانه ای مرجع جهت معرفی تخصصی دانشجویان و ایده های آنها ضروری است چرا که دانشجویان دنبال کار و کارفرماها به دنبال نیروی خلاق هستند.


پیشران اقتصاد، نسرین بقایی دبیر کانون هنر و زیست بوم دایره آبی دانشگاه هنر،ضمن بیان این مطلب، در توضیح رویکرد و برنامه های این انجمن بیان کرد: کاشت درخت و سبز کردن محیط دانشگاه هنر در فهرست برنامه های آینده انجمن قرار دارد چون در رابطه با اینکه بخواهیم محیط را پاک کنیم یا بازیافت یا هر فعالیتی در راستای حفظ محیط زیست؛ فقط می‌توانیم تولید محتوا داشته باشیم که یک سری برنامه برای تولید محتوا از جمله ساخت انیمیشن و برگزاری نمایشگاه آثار هنری با موضوع مرتبط در دستور کار قرار دارد و در این رابطه روی همراهی دوستان دانشجوی دغدغه مند حساب کرده ایم.

وی در پاسخ به اولویت های فعالی این کانون بیان کرد: در حال حاضر پیگیر کمپین همکاشت هستیم که تعداد زیادی درخت قرار است ذیل این طرح در دانشگاه کاشته شود که آن را دنبال می کنیم تا بتوانیم در پردیس کرج که دارای فضای فیزیکی کافی است، این درختان را به واسطه دانشجویان بکاریم.

دبیر کانون دایره آبی دانشگاه هنر در ادامه افزود: از پیشنهادات کانون ما این است که به جای جشن های کوچکی که برای دانشجویان جدید و ورود برای هر فردی که وارد دانشگاه هنر می شود یک درخت حاوی پلاک مزین به نام دانشجو کاشته شود که این عمل سبب ایجاد حس خوب هم در روحیه دانشجو می شود و هم حس صمیمیت را انتقال می دهد.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی و تاثیر آن در بهبود فرایند های زیست محیطی بیان کرد: با توجه به گستردگی فضای مجازی قطعاً تولید محتوا مهمترین عنصر فعالیت ما در حیطه محیط زیست است. حیطه عملی در واحدهای دانشگاه مقداری دشوار است و شرایط ناشی از شیوع کرونا نیز بر دشواری آن افزوده است، بنابراین فرهنگ سازی پر اهمیت ترین بخش کار ما، از طریق فضای مجازی امکان وقوع بیشتری دارد.

دبیر کانون دایره آبی دانشگاه هنر درباره تاثیر برقراری ارتباط و همکاری های بیشتر بین انجمن‌ها و کانون‌های دانشگاه هنر گفت: انجمن های دانشجویی در حال حاضر به علت کرونا و به دنبال آن آسیب دیدن روابط اجتماعی دانشجویان دچار صدمه های جدی شدند، حتی کانون اعضای گروه‌های خود را به صورت حضوری تا کنون ملاقات نکرده است. خیلی از دانشجویان در شهرهای متفاوت با مسافت های طولانی در این شرایط پاندومی به سر می برند، یعنی کرونا به ارتباط انسان ها خیلی لطمه زد و از طرفی هم به همبستگی و دلبستگی گروه‌ها لطمه زد. تنها کاری که می‌شود کرد این است گروه ها را با هم آشنا کرد و این گروه ها برای حل مسائل و چالش های مختلف یکدیگر از توانایی ها و تخصص دیگری بهره ببرند.

بقایی داشتن یک سامانه معتبر برای دانشجویان دانشگاه هنر به عنوان مرجع را ضروی دانست و گفت: دانشجویان برای ارتباط گرفتن با هم از طریق یک سیستم مرکزی برای کاریابی و جایی برای ثبت ایده ها به سامانه جامع و مرجعی از سمت دانشگاه هنر نیاز دارند. پیش بینی نکردن چنین سامانه ای مهمترین نقصی است که ما در سیستم دانشگاهی می‌بینیم. چنین سامانه ای امکان معرفی خدمات دانشجویان و همچنین ایده های ایشان به مخاطبان و بازار را میسر می کند. بازاری که خود تشنه خلاقیت نسل جوان است.

دبیر کانون دایره آبی دانشگاه هنر در پایان خاطر نشان کرد: به خاطر ارزش ریال که پایین آمده، ما می توانیم تبلیغات بسیار ارزان تولید کنیم و به کشورهای مختلف بفرستیم و این مسلماً بستگی به کیفیت کار ما هم دارد. اما برای این موضوع ما به تنهایی به صورت انفرادی نمی توانیم کار کنیم؛ بلکه پشتیبانی دانشگاه هنر و تمامی دانشگاه‌ها را می‌طلبد چون اعتبار یک فرد با اعتبار یک دانشگاه در سطح بین المللی متفاوت است و نتیجه‌ای که حاصل می شود هم نیز متفاوت خواهد بود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن