معرفی کتاب

یخ شکن‌ها: چگونه مشتری را ترغیب به شناختن کار خود کنیم؟

تام شرایتر در کتاب یخ شکن‌ها به شما می‌گوید که چطور مشتری‌تان را به شناسایی کسب‌وکار و محصول خود تشویق کنید و افراد بیشتری را به سمت خدمات‌تان جذب نمایید. او تکنیک‌ها و فنونی را به شما می‌آموزد تا به کمک آن‌ها بتوانید به فروشنده‌ی موفقی تبدیل شوید.


پیشران اقتصاد، بیشترین چالش افراد در ایجاد ارتباط با اطرافیان این است که اغلب اوقات اشتباه و نابه‌جا سخن می‌گویند و نمی‌توانند تشخیص دهند که چه وقت گفت‌وگو‌ها باید دوستانه باشد و چه وقت کاری. اگر شما هم نمی‌دانید که با مشتریان‌تان چطور صحبت را آغاز کنید یا اینکه چگونه گفت‌وگویتان را درست پیش ببرید تا بتوانید محصولات و خدماتتان را به بهترین شکل معرفی کنید، مطالعه‌ی کتاب یخ شکن‌ها (Ice Breakers) را از دست ندهید.

تام شرایتر در این کتاب به شما مهارت شکستن یخ‌ها در ایجاد ارتباط را یاد می‌دهد. این توانایی به شما کمک می‌کند تا در حین مکالمات روزمره‌‌، دیگران را به خود جذب کنید و در بازاریابی و گسترش کسب و کارتان بهترین عملکرد را داشته باشید. به این ترتیب شما به آسانی می‌توانید با تمام مشتریان ارتباطی صمیمانه و دوستانه برقرار سازید و همین طور به راحتی یک رابطه‌ی کاری حرفه‌ای با آن‌ها داشته باشید.

این کتاب حاوی راهکارهایی سودمند به همراه مثال‌هایی کابردی است تا از این به بعد، جذب مشتری برایتان کاری آسان و بدون دردسر باشد. زمانی در این کار خاص و منحصر‌به‌فرد عمل خواهید کرد که مشتری، خودش به سراغ‌تان بیاید و از شما درخواست کند برایش از محصول و خدماتتان بگویید.

نکوداشت‌های کتاب یخ شکن‌ها:

– اگر بازار گرم خود را پشت سر گذاشته‌اید و در فکر این هستید که چگونه با افرادی که هنوز در مورد تجارت‌تان چیزی نمی‌دانند برخورد کنید، این کتاب برای شما مناسب است. (J. Blydenburgh)

– “بیگ ال” کمک‌تان می‌کند تا ترس‌های خود را پشت سر بگذارید و به شما می‌آموزد چه بگویید و چطور بگویید. (Sandi S)

– فقط بخوانید، چرا که بعد از آن از مطالعه‌تان خوشحال می‌شوید. (Cory Suggs)

– یک توضیح مختصر و جامع برای شکستن یخ مکالمات! (Christine A. Sutherland)

کتاب یخ شکن‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه این کتاب به هر کسی که در کار یا زندگی خود به نحوی نیاز دارد تا برای رسیدن به اهدافش دیگران را متقاعد کند و به نوعی بر روی آن‌ها تأثیر بگذارد، پیشنهاد می‌شود.

با تام شرایتر بیشتر آشنا شویم:

او بیش از چهار دهه است که در بازاریابی شبکه‌ای فعالیت دارد. تام شرایتر (Tom Schreiter) معروف به ال بزرگ (Big Al) علاوه بر گردآوری مجموعه کتاب‌های آموزشی، در بیش از ۸۰ کشور دنیا سخنرانی داشته است و شیوه‌های مشتری‌یابی و صحبت با مشتری احتمالی را با تحلیل تک‌تک کلمات و تأثیر آن‌ها آموزش می‌دهد.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به نویسندگی مجموعه کتاب‌های آموزشی بیگ ال در اواخر دهه ۷۰ و صحبت درباره استفاده از لغات و عبارات برای گشایش ذهن مخاطب و تشویق او به پاسخ مثبت اشاره کرد.

در بخشی از کتاب یخ شکن‌ها می‌خوانیم:

وقتی کسی از ما شغلمان را می‌پرسد، انتظار دارد توضیح ساده‌ای از شغلمان را بشنود. مثل: نجار، پیتزافروش، معاون بانک، کشاورز، مجری سیرک.

اما وقتی ما جواب بلندی به آن‌ها می‌دهیم، می‌گویند: «آه بله»

در واقع آن‌ها با حالتی مؤدبانه از ما می‌خواهند که دیگر ادامه ندهیم.

بعد از این‌که در این زمینه فجایع زیادی به بار آوردم، با خودم فکر کردم، «مردم دوست دارند چگونه کارم را به آن‌ها توضیح دهم؟ بازاریابی شبکه‌ای شغل متفاوتی است، اما طرف مقابل دوست ندارد که کل مراحل را شرح دهم.»

فکر کنید وقتی کسی از شما شغلتان را می‌پرسد، نیازی نیست بگویید «چند لحظه صبر کنید تا از ماشین بروشور و سی‌دی‌ها را بیاورم.»

به نظر شما در این حالت طرف مقابل شک نخواهد کرد؟

مشتری احتمالی شما می‌خواهد بداند که شما در کل چه شغلی دارید.

اما شما چگونه می‌توانید حرفه‌ی پیچیده‌ای مثل بازاریابی شبکه‌ای را برایش در یک جمله توضیح دهید؟

آیا می‌گویید: «خب، در این تجارت شما جنس ما را به صورت عمده می‌خرید و به صورت خرده می‌فروشید. یا وقتی بتوانید سازمانی از فروشندگان تشکیل دهید، مشمول پورسانت فروشگاه می‌شوید…»

خب، پس بهتر است بدانیم که باید از کجا شروع کنیم و در کجا خاتمه دهیم؟ پس بهتر است راه درست را به شما نشان دهم. چون با این صحبت‌ها مشتری ترغیب نخواهد شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب یخ شکن‌ها: چگونه مشتری را ترغیب به شناختن کار خود کنیم؟
نویسنده تام شرایتر
مترجم ناردین مثنایی نجیبی
ناشر چاپی انتشارات فرشته
سال انتشار ۱۴۰۰
فرمت کتاب EPUB
تعداد صفحات ۹۶
زبان فارسی
شابک ۹۷۸-۶۲۲-۷۲۷۵-۴۵-۲
موضوع کتاب کتاب‌های بازاریابی و فروش
برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن