صندوق نوآوری و شکوفایی

حضور ۲۱۵ شرکت دانش بنیان در ۱۶ پایگاه صادراتی

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: پایگاه های صادراتی در قالب نمایشگاه دائمی در کشورهای مختلف توسط بخش خصوصی راه اندازی شده اند، صندوق ۷۰درصد هزینه حضور شرکت ها در پایگاه های صادراتی را به شرکت ها ارائه می دهد، در حال حاضر ۲۱۵ شرکت در ۱۶ پایگاه حضور دارند.


پیشران اقتصاد، سیاوش ملکی فر امروز در رویداد یکشنبه های صادراتی پذیرش هیات تجاری و فناوری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از کشور کنیا در محل صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: بسته خدمات صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در قالب سه دسته توانمندسازی صادراتی، شبکه سازی صادراتی و تامین مالی صادراتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بسته توانمندسازی صادراتی آموزش و مشاوره صادراتی، استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی و حفاظت از مالکیت فکری دیده شده است.

ملکی فر ادامه داد: در حوزه آموزش و مشاوره درصندوق به طور میانگین هر سه ماه بالغ بر ۱۰۰ تا ۱۵۰ دوره آموزشی برگزار می کنیم، شرکت های دانش بنیان می توانند از نظرات بیش از ۴۰۰ مشاور خبره بهره مند شوند، همچنین از آموزش های مدرسان در سایر کشورها نیز می توانند خدمات دریافت کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰ در ۸ ماه گذشته صندوق ۲ میلیارد تومان حمایت بلاعوض به شرکت های دانش بنیان برای مشاوره پرداخت کرده است ، یادآور شد: بسیاری از شرکت های دانش بنیان که وارد بازار صادراتی می شوند، ملزم به دریافت استانداردهای خارجی هستند، صندوق در زمینه دریافت فرآیند استانداردهای بین المللی تا ۷۰درصد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه صندوق در زمینه تائیدیه های ملی، استانداردهای تخصصی و سیستمی نیز حمایت بلاعوض ارائه می دهد، گفت: برای هر شرکت دانش بنیان ۵۰۰ میلیون در قالب حمایت بلاعوض برای دریافت استاندارد صادراتی دیده شده که می تواند در توسعه بازار صادراتی خود استفاده کند.

ملکی فر ادامه داد: در حوزه حفاظت از مالکیت فکری نیز خدمات بلاعوض متنوعی داریم، امسال ۱۶ تقاضای پی سی تی و ثبت اختراع خارجی داریم که صندوق حمایت می کند.

وی افزود: در خصوص شرکت در نمایشگاه خارجی نیز شرکت های دانش بنیان می توانند از ۱۲۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای حضور در نمایشگاه استفاده کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری وشکوفایی، حمایت از حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه خارجی را از دیگر خدمات صادراتی این صندوق دانست و گفت: امسال ۱۸۳ نمایشگاه را در لیست حمایت داریم، در این بخش نیز حمایت ۷۰درصدی صندوق تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است؛ امسال ۱۱ میلیارد تومان برای حضور ۱۹ شرکت در نمایشگاه خارجی حمایت پرداخت داده شده است .

وی اظهار کرد: این صندوق از شرکت ها در قالب پاویون تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می کند.

وی یادآور شد: پایگاه های صادراتی در قالب نمایشگاه دائمی در کشورهای مختلف توسط بخش خصوصی راه اندازی شده اند، صندوق ۷۰درصد هزینه حضور شرکت ها در پایگاه های صادراتی را به شرکت ها ارائه می دهد، در حال حاضر ۲۱۵ شرکت در ۱۶ پایگاه حضور دارند.

وی در خصوص اعزام هیات تجاری و میزبانی از هیات تجاری خارجی نیز گفت: در سال ۱۴۰۰ ، ۱۷۷۰ شرکت دانش بنیان را در قالب هیات تجاری به کشورهای مختلف فرستادیم.

ملکی فر در خصوص رویداد یکشنبه های صادراتی نیز گفت: بیش از ۱۳۰۰ شرکت از یکشنبه های صادراتی به صورت آنلاین و حضوری استفاده کرده اند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن