پیشگامان

دفاتر فن بازار در ۳۱ استان کشور راه اندازی می شود

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دفاتر فن‌بازارها و کارگزارهای تجارت فناوری تا پایان سال جاری در ۳۱ استان کشور گسترش می‌یابد تا تبادل فناوری شتاب گیرد.


پیشران اقتصاد، محمد صالح خالقی دبیر شبکه فن بازار ملی ایران  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه شبکه فن بازار ملی ایران در ۲۸ استان کشور دارای دفاتر منطقه‌ای است، گفت: تاکنون چهار فن بازار تخصصی در حوزه‌های صنعت گاز، پتروشیمی، سلامت و فناوری‌های شهری ایجاد شده و ۵۲ شرکت خصوصی به ‌عنوان کارگزار تجارت فناوری (بروکر) در این شبکه فعال هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سامانه فن بازار بیش از ۲۷ هزار کاربر دارد و ۱۴ هزار محصول دانش‌بنیان و فناورانه، ۵ هزار شرکت و نزدیک به ۷۰۰ نیاز فناوری در آن ثبت شده است. همچنین بیش از ۴۳ هزار شرکت در سامانه عضو هستند.
وی گفت: فن بازار در یک سال و نیم گذشته با کمک کارگزاران تجارت فناوری و مدیران فن بازار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشته است و این مبلغ به صورت غیر رسمی به هزار میلیارد تومان هم می‌رسد.

خالقی افزود: مجموعه این مبالغ در بازاریابی‌های محصولات فناورانه و سرمایه‌گذاری‌های لازم برای استارتاپ‌ها، اختراعات و شبکه نوآوری کشور بوده است.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری اظهار داشت: نسبت هزینه به این گردش مالی بیش از ۱۵۰ برابر بوده؛ یعنی با هزینه بسیار کمتر گردش مالی مورد نظر را رقم زده‌ایم و درآمدها بیش از ۱۵۰ برابر سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن