منهای دانش بنیان

واگذاری آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد به شرکت‌های فناور

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از واگذاری آزمایشگاه و کارگاه مرکزی این دانشگاه خبر داد و گفت: شرکت‌های فناوری و خلاق باید مدیریت و بهره برداری از آزمایشگاه های دانشگاه را در اختیار داشته باشند.


پیشران اقتصاد، روح الله دهقانی فیروزآبادی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ۲۰ آزمایشگاه و کارگاه مرکزی دانشگاه آزاد در حال واگذاری است.

وی به قانون بهره برداری از فضاهای دانشگاه آزاد اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰ میلیون مترمربع فضا در این دانشگاه وجود دارد، بیش از ۴۰ هزار متر مربع فضا هم در تهران در اختیار شتاب دهنده ها برای ایجاد مراکز نوآوری است.

معاون تحقیقات و فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: ظرفیت این دانشگاه بسیار بالا است و تا کنون از ۱۰ درصد این ظرفیت هم استفاده نشده است.

دهقانی فیروزآبادی در بخش دیگری از این نشست خبری از فعالیت ۳۰ سرای فناوری دانشگاه آزاد در سراسر کشور خبر داد.

وی ادامه داد: نزدیک به ۲ سال از ایده راه اندازی معاونت فناوری در این دانشگاه می گذرد، از بدو تاسیس این معاونت تاکنون رسانه و ترویج یکی از بخش های مهم است، چرا که هرجا فرهنگ و ادبیات رسوخ پیدا کند، کار موفق می شود.

معاون تحقیقات و فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: معاونت فناوری دانشگاه آزاد در ۲ سال گذشته چند قانون بالادستی مهم وضع کرده است، در ستاد فناوری دانشگاه سیاست گذاری، حمایت و رفع موانع برای توسعه فناوری کشور انجام می شود.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: حمایت از پایان‌نامه های دانشجویان با سیاست های فناوری، آیین نامه حمایت از ارتباط با صنعت و استفاده و بهره برداری از کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه از مهم ترین آیین نامه های این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه مخاطب دانشگاه آزاد تمامی دانشجویان و استادان هستند، ادامه داد: استادان، دانشجویان و شرکت های نوآور می توانند از خدمات دانشگاه استفاده کنند.

دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با الهام گیری از گام دوم انقلاب طراحی شده و دانشگاه برنامه دارد در اسفند هزار نمایشگاه و هزار ایده را برگزار کند.

وی ادامه داد: در این ماه ها قرار است فعالیت برای شکل گیری خلاق و انتخاب هزار تجهیزات مورد توجه قرار گیرد. در واقع تمامی این اقدامات بر اساس سند تحول دانشگاه پشتیبانی می شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در نسل سوم و چهارم انقلاب قصد دارد یک دانشگاه نوآور باشد، گفت: دانشگاه آزاد یک بازار بزرگ است. ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ضمانت به شرکت های نوآور برای حمایت اعطا می‌کند؛ چرا که شرکت دانش بنیان به زیرساخت، بازار و کمک به توسعه نیاز دارد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رشته‌های درسی باید با آمایش سرزمین هماهنگ باشند که با ادامه این رویکرد ظرف چهار سال آینده اقدامات مناسب انجام می‌شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن