منهای دانش بنیان

محصولات سیکل اول طرح‌های شناختی رونمایی شد

محصولات سیکل اول شتابدهی شتاب دهنده شناختی COGNOTECH با حضور فعالان حوزه علوم شناختی رونمایی شد.


پیشران اقتصاد، مراسم رونمایی از محصولات سیکل اول شتابدهی شتاب دهنده شناختی COGNOTECH که با حمایت ستاد توسعه‌ علوم وفناوری های شناختی تولید شدند امروز – چهارشنبه – در محل سالن اجتماعات معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در این مراسم از چهار محصول شتابدهنده COGNOTECH شامل اپلیکیشن شناختی تقویت حافظه سالمندان “چلچلی”، اپلیکیشن جامع شناختی اتیسم “نوروکید”، بازی موبایلی “افلاک” و پلتفرم جامع شناختی “سیناپس” رونمایی شد.

هچنین در این مراسم، اختتامیه‌ دوره‌ پیش شتابدهی چالش” توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی ویژه کودکان با اختلالات عصب رشدی ” که توسط شتاب دهنده شناختی COGNOTECH و با حمایت ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌های شناختی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود، برگزار شد.

در مراسم اختتامیه داورانی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد (شناسا)، صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور حضور داشتند.

در جریان این رویداد ۱۶ تیم در زمینه‌ تولید، توسعه و بومی سازی بازی‌های دیجیتال، مداد کاغذی و فیزیکی، اپلیکیشن و سایت‌های e – learning و m – learning؛ فناوری و ابزارها و بسته‌های ارتقا و توانبخشی شناختی به مرحله‌ پیش شتاب دهی راه یافتند که خدمات منتورینگ در زمینه های علوم شناختی و کسب و کار و فنی و همچنین کارگاه‌های انتقال تجربه در حوزه های کاربردی به صورت آنلاین با همکاری اساتید و متخصصین این حوزه‌ها به تیم‌ها ارائه شد.

در مراسم اختتامیه تیم‌ها به صورت حضوری و آنلاین به ارایه‌ طرح‌های خود پرداختند و در پایان پنج تیم برتر برگزیده شدند.

تیم‌های برتر از حمایت‌های نقدی و غیر نقدی ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌های شناختی و شتابدهنده شناختی COGNOTECH بهره مند می شوند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن