استارت آپ ها

هلساول‌،اپلیکیشن سبک تغذیه سالم

کارشناسی ارشد خود را در رشته کارآفرینی از کشور سوئد گرفت، چند سالی به عنوان اسکرام مستر و توسعه دهنده کسب و کار فعالیت کرد. بعد به فکر این افتاد تا استارتاپی در حوزه ای که خودش در گذشته دغدغه آن را داشت راه اندازی کند، یعنی سبک تغذیه سالم.


هدف هلساول چیست و قرار است به کمک کدام چالش بیاید؟

یکی از مشکلاتی که دنیا در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم میکند مشکل چاقی و اضافه وزن و بیماری های ناشی از آن است. مثل دیابت، سرطان، فشارخون و بیماری های قلبی. برای مبارزه با این بیماری ها و داشتن یک جامعه سالم به آگاهی احتیاج داریم. ما در هلساول سعی داریم که علاوه بر آگاه سازی، در مسیر سلامتی همراه افراد باشیم. راه حل هایی که در بازار موجود هستند اکثراً کالری شماری و رژیم های کوتاه مدت هستند که اغلب بدون توجه به نیاز، عادات روزانه و خصوصیات آن فرد تجویز می شوند.

در هلساول معتقدیم که همه ما یک سری عادات روزانه داریم. کارهایی که هر روز انجام می‌دهیم، بدون اینکه واقعاً به آنها فکر کنیم. قهوه صبحگاهی، شیرینی خوردن به عنوان عصرانه،  ناخنک زدن‌های دیروقت و… . بعضی اوقات حتی متوجه نمی شویم که این عادات را هر روز تکرار می‌کنیم. اما متوجه تاثیرات آنها بر روی بدنمان هستیم. متوجه می شویم که کمی کندتر می شویم، یا شلوار جین مان کمی تنگ‌تر شده، یا بلند شدن از خواب برای ما دشوار‌ است.

ما در هلساول به آگاهی، عادت‌ها و سبک زندگی افراد اهمیت می‌دهیم. ما می دانیم که عادت‌ها مواردی هستند که تصمیمات افراد را شکل می دهند، مانند خوراکی که هنگام گرسنگی ناخودآگاه به سمت‌اش می‌رویم، نحوه کار و حتی نحوه غذا خوردن ما. این عادات نیرو محرکه افزایش و کاهش وزن هستند که معمولاً به صورت ناخودآگاه انجام می دهیم برای همین هلساول تاکید بسیار زیادی روی آگاهانه غذا خوردن دارد.

تیم هلساول از علم روز دنیا، تحقیقات، مطالعات و بینش‌های خود برای ساختن اپ هلساول استفاده کرده است که به کاربر کمک می‌کند تا با سالم زندگی کردن آگاهانه و بدون استرس به هدف سلامتی خود برسد و رژیم های کوتاه مدت و بی فایده را کنار بگذارد زیرا که دوران رژیم‌های سخت و کوتاه مدت به پایان رسیده است. علم روز دنیا تمرکزش را روی زمان‌بندی غذا می گذارد. به این صورت که شما از طریق فستینگ (روزه متناوب) می ‌توانید در بازه ‌های‌ مشخص به بدن خودتان استراحت دهید و غذا نخورید. بعلاوه، تاکید این علم روی یک روش کم کربوهیدرات اما پر پروتئین و چربی‌های طبیعی است که با این روش شما می‌توانید خواب بهتری داشته باشید، پر انرژی باشید و احساس سبکی و راحتی کنید. تغذیه سالم علاوه بر اینکه به فیزیک ما کمک میکند به مود و هورمون های ما نیز کمک می کند در واقع همان جمله معروف که میگوید: “ما آن چیزی هستیم که میخوریم!”.  به عنوان یک تیم، هدف ما این است که افراد یک جامعه سالم تر و شادتر زندگی کنند. ما معتقدیم روزه متناوب (Intermittent Fasting) و غذا آگاهی (Food Awareness) می‌تواند تعادل را به جهان بازگرداند و مصرف بیش از حد مواد غذایی را کمتر کند. تمرکز ما روی ایجاد اشتیاق و انگیزه و بازگرداندن سلامتی به افراد است.

هلساول چطور متولد شد؟

من ۱۶ سالم که بود ما به سوئد مهاجرت کردیم اولین چیزی که بعد از مهاجرت به چشم من آمد تفاوت سبک تغذیه‌ای سوئد با ایران بود. و این تفاوت آنقدر برای من چشمگیر بود که در این سال ها وقتی به ایران سفر می کردم تازه متوجه شدم که چقدر فرهنگ تغذیه اشتباهی داریم. همین باعث علاقه من به مطالعه راجع به تغذیه شد و این که شروع کردم به امتحان کردن تئوری های تغذیه روز دنیا روی خودم. اولین کاری که کردم این بود که سبک زندگیم را کم کربوهیدرات کردم و شروع به تحقیق کردم و متوجه شدم که صنعت کربوهیدرات و قند، صنعت کثیفی است برای اینکه فقط برخی بتوانند پول در بیاورند و آدم ها را مقطعی و لحظه ای خوشحال کنند. متوجه شدم که جدا از این که تغذیه از فرهنگ و تاریخ یک کشور شکل میگیرد  مقدار زیاد آن بازیچه شدن ما آدمهاست که انسان برای پول درآوردن خودش را از طبیعت خودش دور کرده و با این کار باعث شده بیماری های مزمن مثل دیابت نسل به نسل انتقال داده شود.  تفاوتی  که خیلی به چشم من آمد میزان مصرف کربوهیدرات و قند در ایران بود و همچنین ساعت های غذایی، که معمولاً شام ساعت ۹ شب به بعد خورده میشود چیزی که در سوئد ساعت شش عصر یا نهایت هفت عصر خورده میشود. و اینکه چون من دائم در حال تحقیق راجع به تغذیه بودم با آدم های زیادی هم در ایران صحبت می کردم و متوجه شدم که این تغذیه نادرست از ناآگاهی و بعضاً از حال بد نشآت میگیرد، منظورم خوردن های احساسی و هیجانی است. یکی دیگر  از مواردی که مانع از سالم خوردن و مانع از مصرف سبزیجات در ایران میشود این است که معمولاً مادر خانواده مسئولیت غذا پختن را در خانه دارد و معمولاً غذاهای برنجی میپزد و این مسئله باعث میشود که معمولاً افراد چاره ای جز خوردن ۲ وعده برنج در روز را نداشته باشند. برای این مشکل هم ما برنامه رسپی و آموزش دادن به افراد را داریم.

تیم هلساول چگونه شکل گرفت؟

من و برنامه نویس تیم، شایان عراقی، در یک استارتاپ قبلاً با هم همکار بودیم که این همکاری و هدف من باعث شد که ما اپلیکیشن هلساول را آماده کنیم. در این دوره تیم ما کم کم شکل گرفت، افرادی به ما اضافه شدند و افرادی با ما قطع همکاری کردند تا امروز که ما الان چهار نفر هستیم، دو برنامه نویس و یک متخصص تغذیه که تلاشمان بر این است که افراد بیشتری را به تیم اضافه کنیم.

مهم ترین چالش هلساول چه بود؟ چطور رفع شد؟

مهمترین چالش ما در ابتدای کار طراحی یک راه حل مناسب برای مشکلی که هلساول میخواهد حل کند، بود. ما تحقیقات زیادی از جامعه هدف انجام دادیم تا بتوانیم دریابیم که دقیقا چه راه حلی میتواند برایشان آسانترین و موثر ترین باشد و همچنان هم در حال تحقیق هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به افراد برای سالم تر زندگی کردن کمک کنیم.

مدل درآمدی هلساول چیست؟

هلساول از ابتدا به مدت چند ماه مجانی بود برای اینکه برایمان مهم بود که بتوانیم از کاربران نظرسنجی کنیم و ورژنی که قرار است بابتش پول بگیریم چیزی باشد که کاربران مایل باشند براش پول بپردازند و واقعاً به آنها کمک کند برای همین ابتدا مجانی بودیم و در حال حاضر فریمیوم هستیم، یعنی بخشی از اپ رایگان است و بخشی از آن برای کاربر هزینه دارد.

کدام مجموعه ها از شما حمایت کردند؟

در حال حاضر مجموعه هاب شیراز که یکی از بزرگترین شتاب دهنده های قطب جنوب کشور است و با سوئد نیز همکاری دارند ما را به عنوان یکی از تیم‌های دوره شتابدهی پذیرفتند. ما امسال در نمایشگاه اینوتکس شرکت کردیم و از آنجا با شیراز هاب آشنا شدیم.

قرار است از چه مجموعه هایی کمک بگیرید؟

تصمیم ما فعلاً ادامه همکاری با شیراز هاب است، برای جذب سرمایه نیز از هاب کمک میگیریم که زیرمجموعه همراه اول هستند.

مزیت رقابتی شما با سایر اپلیکیشن های سبک زندگی و تغذیه چیست؟

در واقع ما مخالف رژیم گرفتن و دائم کالری شمردن هستیم و کم کم داریم این هدف را در  اپ پیاده میکنیم. ما سعی داریم که یک همراه سلامتی برای افراد باشیم و به آنها گزارش هفتگی از سلامتشان ارائه دهیم، کم کم به وسیله هوش مصنوعی بتوانیم اطلاعات افراد را بگیریم و راه حل های هرچه شخصی تر به کاربران ارائه دهیم. و یکی دیگر از اهداف ما این است که در مسیر یک سبک زندگی سالم همراه افراد باشیم و این هدف را با فیچرهای مختلفی که در بازار موجود نیستند، دنبال خواهیم کرد. مثل تایمر فستینگ،  پیشنهاد جایگزین ها، رسپی های آسان و سالم، تیپس های روزانه و فیچر هایی برای آگاهانه غذا خوردن.  یکی از مواردی که به آن اشاره نمیشود تاثیر تغذیه روی مود و هورمونهای ماست. در واقع تاثیرات روانشناسی غذا روی بدن افراد. ما در هلساول سعی داریم که بتوانیم با فیچرهای آینده از این نظر هم همراه افراد باشیم چون شعار ما در هلساول “جسم سالم، غذای روح و ذهن است .”

از بازار رقبایتان بگویید:

در بازار ۲ یا ۳ تا رقیب داریم که به خوبی کار میکنند و کاربران خود را دارند. یکی از بزرگترین آنها کرفس است، اما به این خاطر که ما بیشتر به سمت همراه کاربر بودن، آگاهانه غذا خوردن، تاثیرات غذا روی مود و هورمون ها میرویم  و برای انجام این کار قصد دیتا جمع کردن از کاربران را داریم تا بتوانیم با هوش مصنوعی راه حلهای راحت تر و شخصی تری ارائه دهیم از رقبا فاصله میگیریم.

چه برنامه هایی برای بازارسازی هلساول دارید؟

ما سعی بر این داریم که اول از همه مخاطب خود را به خوبی درک کنیم، بعد از آن سعی بر این داریم که بتوانیم بهترین راه حل را به صورت فیچر در اپ و همچنین محتوا در شبکه های اجتماعی ارائه دهیم.  یکی از مواردی که در فیلد ما جوابگوست الگوسازی از افراد موفق در این زمینه است که ما سعی بر این داریم که محتواهای اینچنینی تولید کنیم. سبک تغذیه آدم‌ها باید در تناسب با سبک زندگی شان باشد و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در این بازار جدیدی که قرار است ایجاد کنیم تا میتوانیم راه حل ها را شخصی سازی کنیم به همین خاطر درک کامل کاربر به ما کمک میکند تا بتوانیم این بازار جدید را در ایران ایجاد کنیم.

با توجه به همکاری با کشور سوئد آیا قصد ورود به بازار بین المللی را دارید؟

طبق تحقیقات ما حتی در بازار بین‌المللی هم خیلی توجهی به تاثیر تغذیه بر روی مود، روح و روانمان نمیشود. ما سعی بر این داریم که کم کم بتوانیم با همکاری های بین المللی اپ هلساول را در فازهای آینده حتی به زبان انگلیسی هم در بازار بین‌المللی وارد کنیم.

برنامه توسعه هلساول چیست؟

یکی از برنامه های ما طراحی سبک زندگی برای افراد در ازای پرسیدن سوال از آنهاست و در فازهای جلوتر وقتی که به بیگ دیتا برسیم قصد ما دادن سولوشن های شخصی و بهبود آنها از طریق هوش مصنوعی است.

صحبت نهایی تان؟

ما متعهد هستیم که همیشه اطلاعات موثق و به روز را در اختیار شما قرار دهیم. در دنیای امروز ما، یک جستجوی ساده در گوگل احتمالاً شما را بیشتر نگران می‌کند تا مطلع. ما برای کمک اینجا هستیم. تمام مطالب ما از مقاله‌های تایید شده‌ و به روز دنیا در اختیار شما قرار می‌گیرد و از فیلتر متخصصین تغذیه می‌گذرد. چه در مورد تغذیه، چه ایجاد عادات جدید و چه سلامت جسمانی، ما با متخصصان هر زمینه همکاری می‌کنیم تا مهر تایید آنها را در تمام ابعاد به کار ببریم تا سفر سلامتی شما ایمن‌تر از همیشه باشد، زیرا که شما و سلامتی شما برای ما مهم است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن