جشنواره

موفقیت دانشجویان ایرانی در لیگ ایده‌پردازی سازمان جهانی گردشگری

یک گروه از دانشجویان ایرانی با ایده‌ای برای حل معضلات روستای توریستی و صنایع دستی «قاسم‌آباد گیلان»، به مرحله نهایی لیگ ایده‌پردازی سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ راه یافتند.


پیشران اقتصاد، هفتاد و هشتمین نشست از ششمین دوره سلسله نشست‌های چشم‌انداز صنعت گردشگری در ایران، به مناسبت روز دانشجو و به انگیزه معرفی ایده و اعضای گروه گردشگری دانشجویی Rt adventures دانشگاه گیلان که به مرحله نهایی لیگ ایده‌پردازی سازمان جهانی گردشگری سال ۲۰۲۱ با موضوع گردشگری روستایی راه یافته‌اند، به صورت مجازی برگزار شد.

صدرا عمویی ـ دبیر ششمین دوره سلسله‌ نشست‌های چشم‌انداز صنعت گردشگری در ایران ـ اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری سال ۲۰۲۰ را به نام «گردشگری و توسعه روستایی» تعیین کرد، نظر به این موضوع دو رویکرد اصلی شامل برگزاری مسابقه ایده‌پردازی با محوریت گردشگری روستایی (Rural Tourism) و دیگر اجرای طرح ابتکاری معرفی بهترین دهکده‌های گردشگری در جهان در این سازمان، در پیش گرفته شد. در مسابقه نخست، بیش از هزار تیم شرکت داشتند که خوشبختانه گروه گردشگری دانشجویی Rt adventures دانشگاه گیلان به عنوان صدوپنجاه‌وپنجمین تیم و ارائه‌دهنده راه‌حلی برای چالش‌های گردشگری روستایی، به مرحله بعد راه یافت.

وی یادآور شد: در زمینه معرفی بهترین دهکده‌های گردشگری نیز سه روستای برندیق (استان اردبیل)، خرانق (استان یزد) و لارک (استان هرمزگان) از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شده بودند که متأسفانه این سه روستا در فهرست جهانی روستاهای نمونه گردشگری قرار نگرفتند.

عمویی ادامه داد: به باور ما یکی از بهترین کارکردهای دانشگاه و گروه‌های علمی مربوط به گردشگری، کمک به حل مسائلِ مربوط به جوامع میزبانِ محلی و روستاهای کشور از منظر معیارهای سازمان جهانی گردشگری مانند حفاظت از منابع فرهنگی و طبیعی روستاها برای ترویج گردشگری، به کاربستن مبانی توسعه پایدار در روستاها، پایداری زیست‌محیطی، مسائل مربوط به زیرساخت‌ها، ایمنی و مدیریت یکپارچه روستاهای مقصد گردشگری و مانند آن است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن