صندوق نوآوری و شکوفایی

پرداخت ۸۰ درصد قیمت محصولات دانش بنیان توسط صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی

صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی به منظور ترغیب صنایع و سازمان های دولتی و غیردولتی کشور به خرید محصولات شرکت های دانش بنیان، نسبت به پرداخت ۸۰ درصد قیمت محصولات اقدام کرده است.


مدیرعامل صندوق پژوهش وفناوری غیردولتی استان آذربایجان شرقی در گفتگوی اختصاصی با پیشران اقتصاد، گفت: ۸۰ درصد قیمت محصولات دانش بنیان به منظور ترغیب صنایع و سازمان های دولتی و غیردولتی کشور به خرید این محصولات توسط صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی پرداخت می شود.
دکترجعفر احمدی شالی تصریح کرد: بر اساس این طرح حمایتی، درصورتیکه صنایع، سازمان ها و شرکت های دولتی و غیردولتی استان آذربایجان شرقی از محصولات دانش بنیان خرید نمایند تا سقف ۸۰ درصد مبلغ را صندوق پژوهش وفناوری استان پرداخت می کند.
وی در ادامه از امکان بهره مندی صنایع استان از لیزینگ با کارمزد ۹درصد۳۶ ماهه خبرداد و گفت: این تسهیلات به منظور تامین مالی بخشی از مبلغ قرارداد و برای حمایت از توسعه بازار محصولات و خدمات دانش بنیان اعطا می شود.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: تسهیلات لیزینگ و سفارش ساخت (استصناع) حداکثر تاسقف ۷۰درصد مبلغ فاکتور یا قرارداد فروش منوط به احراز پرداخت ۳۰ درصد مبلغ ازسوی خریدار قابل پرداخت است و در صورت محدودیت قانونی خریدار در پرداخت پیش پرداخت تا ۸۰ درصد قیمت کالا قابل پذیرش است.
احمدی با اشاره به اینکه تسهیلات لیزینگ واستصناع برای خریداران دولتی و غیردولتی بلامانع است، عنوان کرد: پرداخت تسهیلات لیزینگ در یک مرحله، منوط به تحویل کالا و نصب و راه اندازی آن بوده و در غیر این صورت پرداخت حداقل در ۲ مرحله خواهد بود که مرحله آخر پس از نصب وراه اندازی محصول انجام می شود.
وی ترغیب صنایع، سازمان ها و شرکت های دولتی و غیردولتی کشور به خرید محصولات دانش بنیان را ازعمده اهداف ارائه این نوع تسهیلات عنوان کرد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن