نمایشگاه

رونمایی از ۴۱ فناوری در اولین روز نمایشگاه هفته پژوهش

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از رونمایی از ۴۱ فناوری در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خبر داد.


پیشران اقتصاد، دکتر پیمان صالحی در نشست خبری امروز که در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به برگزاری بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای فناوری و فن بازار، افزود: این نمایشگاه از ۲۳ آذر ماه آغاز به کار می کند و تا روز ۲۶ آذر ماه ادامه دارد و دارای بخش‌های مختلفی است که یکی از آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار است.

وی نمایشگاه تستا (تقاضای فناوری) را از دیگر بخش های این نمایشگاه دانست که از سوی شورای عالی عتف برگزار می‌شود و اظهار کرد: نمایشگاه فناوری‌های نوپدید و آینده نگر از دیگر بخش‌های این نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری است که از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

صالحی ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۹ دانشگاه، ۱۷ پژوهشگاه و ۳۲ پارک علم و فناوری حضور دارند.

معاون پژوهشی وزیر علوم از رونمایی از ۴۱ فناوری در این رویداد خبر داد و یادآور شد: این تعداد فناوری رونمایی شده دستاوردهای دانشگاه‌ها و موسسات علمی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد است.

صالحی با تاکید بر اینکه نمایشگاه امسال به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، گفت: ۱۹ دانشگاه، ۱۷ پژوهشگاه و ۳۲ پارک به صورت حضوری و ۳۰ دانشگاه و ۱۶ پژوهشگاه و ۲۸ پارک فناوری به صورت مجازی در این رویداد مشارکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در بیست و دومین نمایشگاه فناوری و فن بازار ۳۱۳۲ فناوری به وزارت علوم معرفی شد، اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه ۷۵ غرفه حضوری و ۸۲ غرفه مجازی برای مشارکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

صالحی خاطر نشان کرد: در این دوره از نمایشگاه همچنین نشست‌های عقد تفاهم نامه میان عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان فناوری نیز برگزار و در روز پنج شنبه ۲۵ آذرماه نشست دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم برگزار خواهد شد. تقدیر از دانشمندان و فناوران فعال در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه از دیگر برنامه های این نشست است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری مراسم تقدیر از دانشمندان و فناوران برتر در روز پنج‌شنبه، ۲۵ آذر، یادآور شد: ۴۰۰ نفر از دانشمندان در دو بخش فناوری و پژوهش به ما معرفی شدند که پس از داوری و ارزیابی تعدادی از آنها انتخاب شدند و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن