معرفی کتاب

کتاب کشف توانمندی‌ها

توانمندی‌های شما چه هستند؟ چطور می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید؟ قدرتمندترین ترکیب‌های شما کدام‌اند؟ آن‌ها شما را به کجا می‌برند؟ کتاب کشف توانمندی‌ها نوشته‌ی مارکوس باکینگهام و دونالد او. کلیفتون، به شما کمک می‌کند تا استعدادهای ذاتی خود را کشف کرده و از آن‌ها در جهت موفق شدن خود استفاده کنید. این کتاب به شما نشان می‌دهد که کشف استعدادهای ذاتی تا چه اندازه در مسیر موفقیت نقش دارد.


پیشران اقتصاد، زندگی باقدرت چه شکلی است؟ وقتی یک نفر موفق می‌شود زندگی‌اش را حول توانمندی‌هایش بسازد چگونه است؟

مارکوس باکینگهام (Marcus Buckingham) و دونالد او. کلیفتون (Donald O. Clifton) کتاب کشف توانمندی‌ها (Now, Discover Your Strengths) را نوشتند تا آغازگر یک انقلاب باشند، انقلاب توانمندی.

بشر قرن‌ها با این باور که خوبی نقطه‌ی مقابل بدی‌ست، با تمرکز بر شکست و خطا، اهداف خود را پی گرفته است. پزشکان برای آموختن درمورد سلامتی، بیماری‌ها را مطالعه کرده‌اند. روانشناسان برای درک شادی، اندوه را بررسی کرده‌اند. درمانگرها برای یافتن راز ازدواج و زندگی شاد، علت‌های طلاق را کاوش کرده‌اند. و هرکدام از ما در سراسر دنیا، در مدرسه‌ و محل کار، تشویق می‌شویم که ضعف‌های خود را تشخیص دهیم، تحلیل کنیم و برطرف سازیم تا قدرتمند شویم.

این توصیه، هرچند از نیتی خوب برمی‌آید، اما گمراه‌کننده است. خطاها و شکست‌ها شایسته‌ی مطالعه‌اند اما اطلاعات چندانی درمورد توانمندی‌ها آشکار نمی‌کنند. توانمندی‌ها الگوی خاص خودشان را دارند.

برای کسب مهارت در زمینه‌ی مورد نظرتان و دستیابی به خشنودی پایدار از رسیدن به این مهارت، باید الگوهای خاص خودتان را پیدا کنید. باید در پیدا کردن، توصیف، به کار بستن، اعمال کردن و اصلاح توانمندی‌هایتان خبره شوید. بنابراین هنگام مطالعه‌ی این کتاب، جهت تمرکز خود را تغییر دهید. به‌جای نقاط ضعفتان، در جزئیات مربوط به توانمندی‌هایتان دقیق شوید. اگر در پایان کتاب به اندازه‌ای خبره شدید که پی ببرید چه چیزی برای شما و کارمندانتان درست است، این کتاب به هدف خودش رسیده است.

وقتی این کتاب را مطالعه می‌کنید، این فکر را در ذهن داشته باشید: تراژدی حقیقی زندگی این نیست که هرکدام ما توانمندی‌های کافی ندارد، بلکه این است که نتوانیم از استعداد‌هایی که داریم استفاده کنیم.

کتاب حاضر با برنامه‌ی انقلابی گالوپ بر روی دو میلیون نفر از افراد موفق در زمینه‌های مختلف، تحقیق کرده است و با مثال‌هایی ملموس و ابزارهایی علمی به شما نشان می‌دهد که چطور با استفاده استعدادهای ذاتی خود، به فردی توانمند تبدیل شوید و راه موفقیت را هموارتر طی کنید.

اگر ندانید چطور توانمندی‌های خود را پیدا کنید، بر آن‌ها نام نهید و آن‌ها را رشد دهید، نمی‌توانید انقلابی در توانمندی را رهبری کنید.

کتاب کشف توانمندی‌ها مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید قدرتمندترین استعدادهایتان را مشخص کنید، آن‌ها را با مهارت و دانش اصلاح کنید تا در مسیر موفقیت قرار بگیرید، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

جملات برگزیده کتاب کشف توانمندی‌ها:

– دانش شامل حقایق و درس‌های آموخته است.
– استعدادها الگوهای طبیعی و تکرار شونده‌ی تفکر، احساس یا رفتار شما هستند.
– برای بسیاری از ما انگار ترس از ضعف‌هایمان بر اعتماد به توانمندی‌هایمان سایه می‌اندازد.
– هدف توانمندی‌یاب این نیست که شما را برای توانمندی‌ها برگزیند، بلکه پیدا کردن این نکته است که کجا بیشترین ظرفیت را برای توانمندی دارید.

نویسندگان کتاب کشف توانمندی‌ها را بیشتر بشناسیم:

دکتر دونالد او. کلیفتون در سال ۱۹۲۴ دیده به جهان گشود. وی پدر روان‌شناسی توانمندی‌محور و ایجادکننده‌ی توانمندی‌یاب کلیفتون در وب‌گاه گالوپ است. توانمندی‌یاب کلیفتون برایند بیش از ۵۰ سال کار حرفه‌ای دکتر دونالد او. کلیفتون است: هدایت میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به کشف توانمندی‌هایشان. او در ۲۰۰۲ به دریافت نشان عالی پدر روان‌شناسی توانمندی‌محور از طرف انجمن روان‌شناسی آمریکا مفتخر شد. کلیفتون در سال ۲۰۰۳ از دنیا رفت.

مارکوس باکینگهام در سال ۱۹۶۶ در انگلستان متولد شد. او تحصیلات خود را در رشته‌ی علوم سیاسی و اجتماعی به پایان رسانده و به عنوان نویسنده، سخنران انگیزشی و مشاور مالی شناخته می‌شود. باکینگهام با کارگران و کارمندان گوناگونی در سرتاسر دنیا گفتگو کرده و با استفاده از آمار این گفتگوها به این باور دست یافته که به دست آوردن بهترین نتیجه در زندگی مستلزم یافتن و تکیه بر توانمندی‌های شخصی است.

در بخشی از کتاب کشف توانمندی‌ها می‌خوانیم:

زبان ضعف‌های انسانی، غنی و متنوع است. تفاوت‌های معنی‌داری در اصطلاحات روان‌رنجوری (نوروز)، روان‌پریشی (سایکوز)، افسردگی، اختلال دوقطبی، هیستری، حمله‌ی وحشت و شیزوفرنی وجود دارد. کارشناس بیماری‌های روانی درواقع از این تفاوت‌ها آگاه است و در تشخیص خود و تعیین درمان، آن‌ها را در نظر می‌گیرد. در حقیقت، زبان ضعف‌ها آن‌قدر متداول است که اکثر ما غیر کارشناس‌ها هم احتمالاً نسبتاً دقیق از آن استفاده می‌کنیم.

برعکس، زبان توانمندی‌های انسان پراکنده و کم‌تراکم است. اگر می‌خواهید بدانید که چقدر پراکنده است، به یکی دو فرد حرفه‌ای در منابع انسانی گوش دهید که شایستگی‌های سه داوطلب یک شغل را توصیف می‌کنند. ممکن است چندتایی تعمیم کلی بشنوید مثل «از مهارت‌های مردمی‌اش خوشم آمد» یا «به نظر خودانگیخته می‌آید» اما بعد صحبت به مقایسه‌ی واقعیت‌هایی مثل سطح تحصیلات داوطلب‌ها و تجربه‌ی کاری‌شان برمی‌گردد. منظور ما کنار گذاشتن کارشناسان منابع انسانی نیست. اگر به مدیران باتجربه گوش دهید که درمورد همین سه نفر صحبت می‌کنند، احتمالاً گفت‌وگویی مشابه را خواهید شنید. به احتمال بسیار زیاد، خود داوطلب‌ها زمانی که می‌خواهند توانمندی‌هایشان را توصیف کنند، همین ویژگی‌های کلی را معرفی می‌کنند و بعد به چیزی با قطعیت آسوده‌کننده‌ی تحصیلات و تجربه‌ی کاری‌شان رجوع می‌کنند.

برای دانلود قانونی کتاب کشف توانمندی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن