مراکز رشد

افتتاح نخستین سرای نوآوری محصولات کشاورزی و دامی در مراغه

نخستین سرای نوآوری محصولات فراسودمند کشاورزی و دامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.


پیشران اقتصاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی روز یکشنبه در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه اجتماعی و از بطن مردم روی کار آمده و شکل گرفته و بعد از ۴۰ سال از تاسیس این دانشگاه، به دنبال حل مسائل و مشکلات کشور است.

عزیز جوانپور اظهار داشت: در زمانی که نیاز به ایجاد زمینه برای تحصیل در کشور احساس می شد دانشگاه آزاد اسلامی ورود کرد و امروز نیز اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی پیش قدم در عرصه علم و تولید پا به میدان حل مشکلات کشور گذاشته اند.
وی اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به طرفیت های هر منطقه مراکز نوآوری راه‌اندازی می شود که با توجه به بسترهای مناسب کشاورزی در مراغه، نخستین سرای نوآوری محصولات فراسودمند کشاورزی و دامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه افتتاح شده است.

جوانپور اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مراغه زیرساخت های لازم را فراهم کرده و انتظار حمایت و همراهی مسئولان شهرستان از شرکت های زیرمجموعه این مرکز را داریم.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان در صورتی که این نوآوری ها به بازار وصل نشوند اتفاقی نخواهد افتاد و همانند گدشته تنها شاهد نوآوری ها و ایده‌ها بر روی کاغذ خواهیم بود.

جوانپور تاکید کرد: سرای نوآوری فقط دنبال تحقیق و پژوهش نیست و تحقیق و پژوهش زمانی اثرگذار است که داخل بازار شود و بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

وی به اهداف این مراکز اشاره کرد و افزود: علاوه بر تولید، مدیریت، کیفیت، بهره‌وری و صادرات در دستور کار قرار دارد و به مهارت آموزی توجه ویژه ای خواهیم داشت.
معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه نیز در این مراسم گفت: مجموعه هایی که ارتباط علم و عمل را ایجاد می کنند ارزشمند هستند و کشور ما در شرایط حساس کنونی نیازمند این مجموعه هاست.

سیدعلی موسوی افزود: بیکاری اصلی‌ترین معضل کشور ماست و بیشترین قشر بیکار متاسفانه افراد تحصیل کرده هستند.

وی بیان کرد: در این راستا راه‌اندازی مراکز نوآوری می تواند پلی ارتباطی بین پژوهش و کارآفرینی باشد و مشکل بیکاری با ایجاد چنین مراکزی کاهش و این نوید اقدامات خوش در آینده خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مسیر توسعه را در دنیا پژوهشگران تعیین می کنند، خاطرنشان کرد: دنیا به طرف استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و هوش مصنوعی می رود از این رو باید در این حوزه های تحول آفرین قدم برداریم.

موسوی خاطرنشان کرد: به مرور زمان بسیاری از شغل های فعلی با ورود شرکت های دانش بنیان و هوش مصنوعی از بین خواهند رفت و از این اگر به فکر نباشیم به تعداد بیکاران افزوده خواهد شد.

فرماندار مراغه همچنین در این مراسم اعلام کرد: در برنامه های آتی شهرستان تاسیس شهرک فناورانه و صنعتی برای شرکت های دانش بنیان را در نظر داریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه نیز در این مراسم گفت: این واحد دانشگاهی ضمن توجه به ظرفیت‌های کشاورزی مراغه و پایین بودن نرخ بهره‌وری محصولات این بخش، سرای نوآوری محصولات فراسودمند کشاورزی و دامی را راه‌اندازی کرده است.

محمدرضا ولیلو تحقیق و پژوهش از ابزارهای اساسی برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب دانست و افزود: ساختمانی با سه هزار مترمربع زیربنا برای فعالیت زیرگروه‌های این سرای نوآوری اختصاص یافته و مرکز رشد کشاورزی و دامی، مجموعه استارتاپی، پردیس‌های آموزشی و مهارتی و فن‌بازار از جمله زیرگروه‌های این سرای پژوهشی است.

وی بیان کرد: این مرکز حلقه وصل دانشگاه و صنعت خواهد بود و ایده ها را به کسب و کار و اشتغالزایی تبدیل خواهد کرد.

ولیلو اضافه کرد: رسالت اصلی سراهای نوآوری در حقیقت اشتراک با صنعت و تجاری‌سازی با مشارکت بخش خصوصی است و سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی مراغه نیز با همین رویکرد راه‌اندازی شده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن