صندوق نوآوری و شکوفایی

راه اندازی اولین صندوق جسورانه برای حمایت از طرح‌های خلاق فرهنگی

سرپرست نهادهای مالی و نوآوری فرابورس ایران از تشکیل اولین صندوق جسورانه برای حمایت از طرح‌های حوزه‌های فرهنگی، صنایع خلاق و سینمایی خبر داد.


پیشران اقتصاد، عارف علیقلی‌پور امروز در نشست تشریح فعالیت‌ها و حوزه‌های سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی راه اندازی صندوق‌های جسورانه را یکی از اقدامات مثبت بازار سرمایه توصیف کرد و افزود: در این راستا اولین صندوق جسورانه در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در گذشته ما برای تامین مالی حوزه‌های هنری و سینمایی و فرهنگی ابزار مالی در اختیار نداشتیم، اظهار کرد: با راه اندازی صندوق جسورانه “سپهر یکم” یک ابزار تامین مالی جدید برای صنعت قدیمی سینما و فرهنگ ایجاد شد و ایجاد این صندوق به تامین مالی این حوزه کمک خواهد کرد.

علیقی‌پور با اشاره به برخی از تجارب موفق در فرابورس برای حمایت از طرح‌های حوزه فرهنگی، خاطر نشان کرد: امیدواریم با راه اندازی این صندوق جسورانه، پروژه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری انتخاب شود.

سرپرست نهاد مالی و نوآوری فرابورس ایران، ایجاد شراکت چند جانبه را از مزایای صندوق‌های جسورانه ذکر کرد و ادامه داد: سپرده گذاری در صندوق‌های جسورانه‌ آسان‌تر و نقل و انتقال نیز به سهولت صورت خواهد گرفت و امکان شراکت سایر بازیگران در طرح‌ها نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون صندوق جسورانه در کنار صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق نوآوری نقدینگی را در بازار تولید هدایت می‌کنند، افزود: تاکنون ۱۴ صندوق جسورانه در کشور راه اندازی شده است و صندوق‌های جسورانه دیگری در حال شکل گیری هستند.

علیقلی‌پور از راه اندازی ۲۰ صندوق جسورانه تا پایان سال خبر داد و ادامه داد: با راه‌اندازی این صندوق‌ها به سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در حوزه صندوق‌های جسورانه رسیده‌ایم.

وی با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه صندوق‌های تامین مالی، خاطر نشان کرد: در ۴ هفته اخیر حدود ۴ میلیارد تومان سرمایه از طریق صندوق‌های تامین مالی به اکوسیستم نوآوری کشور تزریق شده است.

به گزارش ایسنا، اولین صندوق جسورانه حوزه صنایع فرهنگی با نام سپهر یکم با سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق پژوهش و فناوری سپهر، حوزه هنری انقلاب اسلامی و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی، راه اندازی و پذیره‌نویسی این صندوق با نماد سپهر در فرابورس ایران آغاز شده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن