پیشگامان

فدراسیون سرآمدان فناوری راه اندازی می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از راه اندازی فدراسیون سرآمدان فناوری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ۱۰۰ نفر برتر در این عرصه معرفی و از آنان حمایت ویژه می‌شود.


پیشران اقتصاد، محمدعلی زلفی‌گل عنوان کرد: برای مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی باید برنامه دقیق داشته باشیم. فدراسیون سرآمدان علمی در کشور فعال است و به زودی فدراسیون سرآمدان فناوری هم تاسیس می شود.

وی با بیان این که با تغییر نوع نگاه، مسیر پیشرفت علم را می توان تغییر داد، ادامه داد: اگر معاونت فناوری و نوآوری در این وزارتخانه ایجاد کردیم، این دیدگاه را داریم که می توان تغییر و تحول ایجاد کرد.

وزیر علوم یادآور شد: ما وظیفه داریم هم از رتبه تولید علم در کشور صیانت و هم برای کسب رتبه بهتر در فناوری و نوآوری بسیار تلاش کنیم و در این راستا باید هدف را دقیق مشخص کنیم.

زلفی گل تصریح کرد: نوع نگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این دوره متفاوت خواهد بود البته تجارب مدیران قبلی ما را به این نگاه رسانده است، باید نقاط قوت قبلی را پررنگ و نقاط ضعف را کم کنیم.

وی یادآور شد: برای عملیاتی کردن این نوع نگاه باید سیستم ایجاد کنیم و قائم به فرد فعالیت نکنیم. باید کارشناسی‌شده و علم‌محور ریل‌گذاری کنیم تا با تغییر دولت‌ها این نوع سیستم تغییر نکند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با هدف ایجاد شرایط برای توجه ویژه به سطوح ایده تا پدیده فناوری بوده است. با سایر حوزه‌هایی که در این راستا هستند هیچ زاویه‌ای نداریم، به خاطر داشته باشیم اگر می خواهیم موفق شویم باید تعامل و تکامل هم‌افزایی را به کار گیریم.

زلفی گل ادامه داد: روسای دانشگاه‌ها و روسای پارک‌ها باید کاملاً هم‌راستا عمل کنند. در این راستا عضویت روسای پارک ها در شورای هیات رییسه تصویب می شود و روسای دانشگاه‌ها هم عضو شورای پارک‌ها می شوند. حرکت در راستای توسعه فناوری، برای کشور بسیار برکت خواهد داشت.

وی یادآور شد: تعامل و تکامل هم‌افزایی دانشگاه‌ها و پارک‌ها بسیار می‌تواند راهگشای این مسیر باشد.

وزیر علوم هدف از توسعه پارک های علم و فناوری، خلق ثروت از دانش، تلاش در جهت تحقق گرنت فناورانه عنوان کرد و گفت: باید از تجربه دنیا به خوبی استفاده کنیم، معاونت‌های پژوهشی و فناوری و نوآوری باید افق‌های دید خود را توسعه دهند.

زلفی گل از معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم خواست که برای دیده شدن نخبگان برنامه داشته باشد و از صحبت‌های آنان استفاده کند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن