مناطق آزاد

فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در ارس امیدوارکننده است

عضو ناظر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان موتور تولید هستند، گفت: آمار فعالیت و حضور مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در منطقه آزاد ارس بسیار امیدوار کننده است.


پیشران اقتصاد، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در نشستی با جانشین مدیرعامل، معاونین و مدیران منطقه آزاد ارس گفت: حجم تلاش های انجام شده در این منطقه باعث شده که ارس در چند بعد بتواند به صورت متوازن رشد چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف به خصوص در کشاورزی و کشت گلخانه ای اقدامات چشم گیری در منطقه آزاد ارس انجام شده است، افزود: منطقه آزاد ارس می تواند با توسعه کشت گلخانه ای به انبار مواد غذایی کشور تبدیل شود.

نماینده محلات و دلیجان با بیان اینکه ارس توانسته است واردکنندگان را به تولیدکننده و صادرکننده تبدیل کند، گفت: این حرکت بسیار مهم و حائز اهمیتی است که موجب کاهش خروج ارز از کشور و افزایش ارزآوری به کشور می شود.

عضو ناظر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، منطقه آزاد ارس را سکوی صادرات عنوان کرد و خواستار ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و گلخانه ای و نیز توسع صنایع حمل و نقلی همچنین فراوری صنایع معادن در این منطقه شد .

وی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده معادن اکتشافی کشور در حوزه شمالغرب کشور می باشد، ارس می تواند در بحث فرآوری معادن و نیزایحاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی ارس می تواند اقدامات خوب و شاخصی انجام دهد و سهم بزرگی از بازارهای خارجیو داخلی را به دست آورد.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با بیان اینکه اقدامات خوبی در صنایع مختلف کوچک و بزرگ در ارس انجام شده است، خواستار توجه به صنایع اشباع نشده در کشور شد.

وی افزود: تولید خودروهای میان قیمت به جهت رقابت با خودروهای داخلی، نهاده های دامی و نیز تولید موبایل، از جمله ظرفیت هایی است که در کشور نادیده گرفته شده و سازمان منطقه آزاد ارس می تواند با سوق دادن سرمایه گذاران به این گونه ظرفیت ها بهموقعیت منحصر به فردی در بین مناطق دست یابد.در ابتدای این نشست صفر شاسفند عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس گزارشی از عملکرد سازمان ارائه کرد.

عضو ناظر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به همراه نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس امروز ضمن حضور در منطقه آزاد ارس از واحدهای مختلف تولیدی، صنعتی، کشاورزی و گلخانه ای منطقه دیدن کردند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن