صندوق نوآوری و شکوفایی

جزئیات حمایت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت از طرح‌های فناورانه

مدیر صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه این صندوق در بخش‌های ارائه ضمانت‌نامه و تسهیلات و سرمایه‌گذاری از طرح‌های فناورانه حمایت می‌کند، گفت: ۲۵ طرح فناورانه با ارزشی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در این دانشگاه اجرایی شده است.


پیشران اقتصاد، سعید شوال‌پور، دانشگاه علم و صنعت را یک دانشگاه جامع در حوزه فنی و مهندسی دانست که در حوزه‌های مختلف کامپیوتر، IT، ICT، مهندسی نفت و فناوری‌های سیستمی و مالی دستاوردهای زیادی را عرضه کرده است.

وی با بیان اینکه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شتابدهنده‌هایی در حوزه‌های آب و انرژی، تجهیزات پزشکی و IT‌و ICT در این دانشگاه راه‌اندازی شده است، خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی دو مرکز نوآوری، بستر جدیدی برای کمک به ارتقای زیست بوم دانشگاه ایجاد شده است.

شوال‌پور با اشاره به شناسایی ۳۰ طرح سرمایه‌پذیر طی دو جشنواره در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰، یادآور شد: تاکنون ۳ میلیارد تومان وارد این اکوسیستم کرده‌ایم و بر اساس برآوردهای انجام شده ۲۵ طرح فناورانه اجرا شده در این دانشگاه دارای ارزشی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان هستند.

مدیر صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: از تعداد ۲۵ طرح فناورانه، دو تیم توانستند از منابع مالی جمعی در حدود ۵ میلیارد تومان بهره‌مند شوند و یک طرح دیگر موفق به عقد قرارداد با صنعت آب با حجم ۱۵ میلیارد تومان شده است و این موفقیت‌ها به دلیل اهرمی کردن منابع بوده است.

شوال‌پور با اشاره به طرح‌های هم‌سرمایه‌گذاری این صندوق، توضیح داد: در سه طرح از طریق هم‌سرمایه‌گذاری، سرمایه اولیه را به یکی از شرکت‌ها تزریق کردیم.

وی جمع سرمایه‌گذاری خطرپذیر این صندوق را ۶۵ تا ۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: یکی از حوزه‌های موفقی که مورد حمایت این صندوق قرار گرفته است، در تجهیزات پزشکی است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن