اختصاصی پیشرانصندوق نوآوری و شکوفایی

تولید برد انواع لوازم خانگی با حمایت صندوق پژوهش و فناوری ارس

رییس هیات مدیره شرکت ستاره آلتین صنعت آذربایجان از آغاز طراحی و تولید برد انواع لوازم خانگی در این شرکت دانش بنیان خبر داد.


پیشران اقتصاد، رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان ستاره آلتین صنعت آذربایجان با اعلام این خبر، گفت: محصولات تولیدی این شرکت، در زمره محصولات صنعتی قرار می گیرند و کاربرد عمومی نخواهند داشت. ولی در نهایت این بردهای الکترونیکی برای کنترل تجهیزات صنعتی و لوازم خانگی استفاده می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم با سطح رفاه خانواده ها ارتباط دارد.
محمد حسین زاده در رابطه با بازار محصولات تولیدی این شرکت گفت: رقیب جدی محصول ما بردهای خارجی هستند و نزدیکترین رقیب ترکیه است که به راحتی برد های تولیدی خود را وارد کشور می کنند و بخش عمده ای از بازار کشور را به دست گرفته اند.
وی افزود: در داخل کشور نیز رقبایی وجود دارد ولی ما تولید کننده داخلی را رقیب حساب نمی کنیم، چراکه آنها هم مثل ما برای کمک به اشتغالزایی و پیشرفت کشور کار می کنند.
حسین زاده تاکید کرد: مواد اولیه صنعت ما عموما قطعات الکترونیکی خارجی است که در داخل تولید نمی شود. در حوزه قطعات الکترونیکی تنها چند کشور انگشت شمار دنیا تولید کننده هستند و بقیه کشورهای دنیا در لیست مشتریان آنها قرار دارند. از این رو این صنعت به ارز برای واردات مواد اولیه نیازمند است.
وی در زمینه آغاز فعالیت این شرکت، تصریح کرد: شرکت دانش بنیان ستاره آلتین صنعت آذربایجان با تولید برد کمپرسورهای صنعتی آغاز به کار کرد و با شرکت های بزرگی چون هواسان در تبریز، هوایار در تهران و چندین شرکت دیگر کشور کار کرده است. اما دومین حوزه کاری شرکت تولید برد های الکترونیکی لوازم خانگی در سطح گسترده است که با شرکت های داخلی و خارجی همکاری خواهیم داشت.
حسین زاده چشم انداز تولید شرکت را اینگونه تشریح کرد: برنامه آتی شرکت بر طراحی و تولید برد های لوازم خانگی است و بیشتر تمرکز خود را بر این حوزه قرار داده ایم. برد های یخچال، بردهای اجاق گاز، برد پکیج و برد سایر محصولات برند لوازم خانگی از جمله حوزه فعالیت ما در آینده نزدیک خواهد بود.

رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان در ادامه گفت: شرکت ما در مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند مستقر است و تولید شرکت با ۴ نفر پرسنل فعال است. البته با شروع به کار در حوزه برد ماشین لباسشویی و برد سایر لوازم خانگی این ظرفیت ۲ برابر می شود و حداقل برای ۴ تا ۵ نفر اشتغال ایجاد می شود.
حسین زاده افزود: شرکت در اواسط سال ۹۶ تاسیس شد و فعالیت جدی خود را یک سال بعد و از اواسط سال ۹۷ شروع کرد. تا اواسط سال ۹۸ هیچ درآمدی از حوزه تولید نداشتیم و فشار سنگینی روی ما بود ولی تحمل کردیم چون احساس می کردیم اگر جلو برویم می توانیم موفقیت هایی داشته باشیم.
وی در این باره تاکید کرد: شرکت از نقطه صفر و بدون هیچ پشتوانه ای شروع به کار کرده به ویژه که در اوایل کار جزو شرکت های دانش بنیان نبودیم تا بتوانیم از حمایت های پیش بینی شده استفاده کنیم. از این رو با سرمایه بسیار کمی کار تولید را آغاز کردیم و در این مسیر سختی های فراوانی متحمل شدیم.
رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان ستاره آلتین صنعت آذربایجان در بخش دیگری از صحبت های خود،عنوان کرد: ستاره آلتین صنعت آذربایجان از جمله شرکت های دانش بنیانی است که مورد حمایت صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس قرار گرفته است و این موضوع سبب شده است که مسیر حرکت شرکت به سمت تولید سرعت بگیرد.
حسین زاده گفت: سال گذشته از طرف صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس جلسه ای در مرکز رشد دانشگاه سهند برگزار شد. ما در این جلسه مشکلاتمان را عنوان کردیم و خوشبختانه سال گذشته این مراحل در صندوق ارس تسهیل شد.
وی میزان تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس را ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این مبلغ در ۳ قسط پرداخت می شود و تنفسی ۶ ماهه دارد که می تواند فرصت خوبی برای تولید به ما بدهد.
مهندس محمد حسین زاده در پایان ضمن تشکر از صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس، گفت: متاسفانه هزینه های شروع تولید در حوزه صنعت بسیار بالا است و در این مورد تقاضای صنعتگران این است که مدت بازپرداخت وام طولانی باشد. چراکه در باز پرداخت ۲ و ۲٫۵ ساله مبلغ اقساط سنگین است و پرداخت این ارقام در توان تولید کننده ای نوپا نیست.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن