پیشگامان

مراحل پایانی ساخت نخستین کارخانه داروسازی دامپزشکی در اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از افتتاح و راه‌اندازی نخستین کارخانه داروسازی دامپزشکی تا چند ماه آینده در اردبیل خبر داد.


پیشران اقتصاد، بهلول تکلوی در جریان بازدید از این کارخانه با بیان اینکه در حال حاضر ۸۹ مرکز درمانی دامپزشکی، ۴۴ مرکز مایه کوبی، ۹۱ داروخانه دامپزشکی، ۵ باب آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی و ۱۱ باب شرکت های پخش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک تحت نظارت این اداره کل مشغول فعالیت و خدمات رسانی به دامداران، دامپروران و روستائیان استان هستند اظهار داشت: از ابتدای امسال نزدیک به ۱۱۰۰ مورد بازدید از این مراکز انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه با افزایش این مراکز امکانات بیشتری در جهت مبارزه و پیشگیری از بیماریهای دامی فراهم آمده و سطح ایمنی در واحدهای مختلف دامی روز به روز افزایش می یابد گفت: با توسعه این مراکز خدماتی دامپزشکی نظارت های لازم بر فعالیت‌های مربوط به بهداشت و درمان دام افزایش یافته و حفظ و حراست از سرمایه های دامی و بالا بردن سطح بهداشت عمومی جامعه، اشتغال‌زایی در مراکز بخش خصوصی دامپزشکی، کم کردن تصدی نیروی انسانی در بخش ستادی و فنی و کیفیت بخشی به فعالیت‌های دامپزشکی تقویت می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل ادامه داد: کارخانه داروسازی دامپزشکی در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع وزیر بنایی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال احداث بوده و شامل بخش‌های مختلف آزمایشگاه بخش میکروبی، شیمیایی، بیو شیمیایی و مولکولی است.

تکلوی تصریح کرد: سایت تولید این کارخانه داروسازی کاملا منطبق بر جی ام پی و و سایت ازمایشگاههای آن منطبق بر جی‌ال‌پی است.
وی اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت اشتغال ۷۰ نفر امکان تولید ۱۵۰ قلم انواع داروهای دامپزشکی در اشکال مختلف مایع، شربت، پودر، قرص، پماد و تزریقی دامپزشکی را دارد که می تواند با توسعه تولیدات خود ظرفیت اشتغال به ۱۵۰ نفر ارتقاء یابد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن