اختصاصی پیشراندانش بنیان

محصول دانش بنیانی که به کمک کشاورزان آمده است

یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید سامانه پایش ماهواره ای زمین های کشاورزی شد.


پیشران اقتصاد، مدیرعامل شرکت بوم‌نگاران هوشمند امید با اشاره به ویژگی های سامانه ست پلت، گفت: این سامانه یک محصول دانش بنیان است که به کشاورزان کمک می‌کند تا محصول بیشتری برداشت کنند، هزینه‌های خود را کاهش بدهند و کار سخت کشاورزی را تا حد زیادی آسانتر کنند.
علیرضا حاجی تبار تصریح کرد: این سامانه نقشه‌های تحلیل شده‌ی ماهواره‌ای را در سراسر ایران به کشاورزان ارائه می دهد. کشاورزان با تحلیل های ارائه شده از سوی این سامانه که به کمک پردازش هوشمند تصویر انجام می شود، مزارعی که نیاز به کوددهی یا آبیاری دارند را سریعا شناسایی کرده و حتی آسیب های وارده را تشخیص دهند.
وی افزود: در واقع این سامانه به صورت ۲۴ ساعته مزرعه و زمین های مورد نظر را پایش می کند و این امکان را می دهد که کشاورزان به صورت دائمی روی محصول خود نظارت داشته باشند.
حاجی تبار عنوان کرد: کشاورزان، مشاوران کشاورزی و مدیران سازمان های کشت و صنعت مخاطبان این سامانه هستند و هر کدام بر اساس نیازهای خود می توانند با هزینه اندکی از خدمات سامانه استفاده کنند.
وی افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی را هدف اصلی راه اندازی این سامانه عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال، امکان مشاهده تاریخچه زمین این امکان را به کشاورزان می دهد تا اقداماتی که قبلا در زمین کشاورزی صورت گرفته است را مشاهده کرده و مشکلات قبلی را بهتر بررسی کنند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، تاکید کرد: این سامانه می تواند هزینه های کشاورزان را نیز در حد زیادی کاهش دهد. برای نمونه با تحلیل نقشه های ماهواره ای می توان میزان نهاده های مورد نیاز برای هر قسمت از زمین را دقیقا مشخص کرد و نیاز به استخدام نیروی انسانی پایین می آید.
حاجی تبار با اشاره به اینکه موارد مشابه این سامانه در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: یکی از جدیدترین کاربردهای تصاویر ماهواره‌ای، حوزه کشاورزی است و کشورهای پیشرفته، روز به روز در حال توسعه این فناوری و گسترش اون در بخش کشاورزی هستند. بر همین اساس ست پلت نیز می تواند به رشد و توسعه اقتصاد کشاورزی در کشور کمک کند.

==
علی فرهاد

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن