اختصاصی پیشراندانش بنیان

نشست مشترک سازمان مدیریت پسماندهای کلانشهر تبریز و پارک علم و فن آوری برگزار شد

نشست مشترک سازمان مدیریت پسماندهای کلانشهر تبریز و پارک علم و فن آوری آذربایجان شرقی با هدف بررسی نحوه همکاری هر چه بیشتر دانش بنیان ها و فناوران مستقر در پارک با این سازمان برگزار شد.


پیشران اقتصاد، رئیس پارک علم و فن آوری آذربایجان شرقی میزبان مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای کلانشهر تبریز، قائم مقام شهردار تبریز و هیات همراه بود.
هدف از این نشست، جستجوی زمینه های همکاری مشترک و استفاده از پتانسیل شرکت های دانش بنیان در جهت مدیریت پسماند شهری بود.
عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این نشست، ضمن معرفی ظرفیت های پارک، گفت: شرکت های دانش بنیان مستقر در این مجموعه در حالی مورد بی مهری دستگاه های اجرای استان قرار گرفته اند که سفارشات سایر استان های کشور و نیاز های فن آورانه خارج از استان را تامین می کنند.
وی بیان کرد: فضای فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان به جایی رسیده است که امروز تعداد بالایی کارخانه دانش بنیان در استان فعالیت دارد و در حال تولید انبوه محصول است. از سوی دیگر شرکت های زیادی برای رسیدن به این موقعیت در مرحله انتقال به دانش بنیانی هستند.
یونس فاتح، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای کلانشهر تبریز نیز با بیان نیاز مدیریت شهری به برخورداری از دانش روز، گفت: شهرداری تبریز زمانی برای آزمون و خطا ندارد. امروز سازمان پسماند به طرف استفاده از فکر و تحقیقات علمی رفته و در این راستا دستآورد های شرکت های دانش بنیان را قبول دارد.
وی افزود: باید کمیته مشترکی در این مورد تشکیل شود و به مرحله کارهای اجرایی تفاهم نامه ها ورود کنیم. باید به این سمت حرکت کنیم که شرکت های دانش بنیان پارک در حوزه مدیریت هوشمند پسماند پای کار بیایند و به شهرداری تبریز کمک کنند.
فاتح با تاکید بربر لزوم بهره مندی از ایده ها و محصولات شرکت های مستقر در پارک در حوزه مدیریت هوشمند پسماند و استفاده بهینه از پسماندهای جاروب این سازمان، عنوان کرد: با بهره گیری از تکنولوژی می تواند هزینه ها را کاهش و راندمان را افزایش داد.
همچنین قائم مقام شهردار تبریز نیز در این نشست، گفت: مدیریت جدید شهر تبریز به دنبال بهره گیری حداکثری از محصولات و توانمندی های شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم وفناوری استان است.
طالب نژاد تصریح کرد: بخش بزرگی از نیازهای کلانشهر تبریز در حوزه های شهرسازی، حمل و نقل و محیط زیست لیست شده و خواهان تامین سریع آن ها توسط شرکت های دانش بنیان هستیم.
قائم مقام شهردار تبریز تاکید کرد: مرکز پژوهش های شهرداری تبریز باید ضمن ارتباط مستمر با پارک علم وفناوری زمینه لازم را برای بهره مندی حداکثر از دانش و محصولات فناوران مستقر در پارک را فراهم کند.
همچنین مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای کلانشهر تبریز در جریان بازدید از شرکت های مستقر در پارک علمی و فن آوری اعلام کرد، اداره پسماند شهرداری تبریز این آمادگی را دارد تا فضاهای موجود در این سازمان را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن