میزگرد

برگزاری جلسه «توسعه اقتصاد فن آور و نوآور» در اتاق بازرگانی تبریز

اولین جلسه «توسعه اقتصاد فن آور و نوآور» با حضور مدیران حوزه های فناوری استان در اتاق تبریز برگزار شد.


پیشران اقتصاد، اولین جلسه « توسعه اقتصاد فن آور، نوآور» به منظور ایجاد ارتباطی پایدار بین بخش خصوصی و حوزه های فناور استان در محل اتاق تبریز برگزار شد.

در این جلسه عضویت ایران در «پیمان اقتصادی شانگهای» و ظرفیت های فناورانه آن و بهره برداری از این فرصت توسط واعظی، رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی پیشنهاد شد که پس از تبادل نظر و بررسی جوانب اجرائی آن، قرار بر پیگیری موضوع از طریق اتاق تبریز شد.

فلاح، مشاور استاندار در حوزه فناوری نیز ضعف ارتباط دو طرفه میان صنعتگران و فناوران را بزرگترین چالش اقتصاد فناور و نوآور بیان کرده و ایجاد ارتباط «دوطرفه» و «سود آور» میان بنگاه های صنعتی و بنگاه های فناور را یکی از مهم ترین ابزارهای توسعه تعامل میان صنعتگران و فناوران دانست.

بر این اساس پیشنهاد شد تیم هائی از سوی «بخش فناور» برای رصد و شناسائی چالش های صنعت به بخش های صنعتی اعزام و با استقرار مستمر در محل، نسبت به شناسائی آسیب ها و تمهید راهکار برای آن ها اقدام کنند که با توجه به نقش اتاق به عنوان نهاد اصلی بخش خصوصی، پیشنهاد شد که این فرآیند با مدیریت و نظارت اتاق اجرائی شود.

همچنین واعظی، رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این جلسه با توجه به محدودیت های مالی شرکت های فناور برای جذب سرمایه پیشنهاد کرد که رویداد های سرمایه گذاری برای شرکت های حوزه فناوری (مانند DEMO DAY) در اتاق برگزار شود.

گفتنی است این جلسه با حضور مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور فناوری، نائب رییس اتاق تبریز و جمعی از مدیران و فعالان این عرصه برگزار شد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن