دانش بنیان

صادرات دستگاه بازیافت ضایعات پروتئینی توسط شرکت دانش بنیان به کنیا

یک شرکت دانش بنیان موفق به ورود به بازار کشور کنیا و همچنین رایزنی با کشورهای نیجریه و تانزانیا برای صادرات محصولاتش به این کشورها شد.


پیشران اقتصاد، شرکت دانش بنیان خزر الکتریک که در رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» پذیرش هیات تجاری و فناوری از کشور کنیا در محل صندوق نوآوری حضور داشت، پس از بازاریابی‌های مکرر و حضور دو هیات اقتصادی از کشور کنیا و بازدید از خطوط تولید وکارخانه‌های این شرکت، موفق به عقد قرارداد قطعی با تجار کنیایی برای صادرات دستگاه پخت و بازیافت ضایعات پروتئینی و خشک‌کن‌های غلات شد.
مجتبی نوایی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان خزر الکتریک در مورد تولید دستگاه‌های خشک‌کن‌ گردش مجدد که در صنایع تبدیلی برای برنج، کلزا، ذرت به کار می‌رود، گفت: محصول تولیدی ما با محصولاتی از کشورهای ژاپن، تایوان، کره جنوبی، ترکیه و چین رقابت دارد. تولیدات این کشورها به دلیل استفاده از ال‌سی‌های مدت‌دار و یوزانس و همچنین سیستم حمل و نقل به دور از تحریم و دریافت ارز از طریق سیستم بانکی تولید و عرضه می‌شود، لذا ما باید در کشور میزان بهره‌وری و کیفیت تولید را افزایش داده و قیمت تمام شده را کاهش دهیم تا بتوانیم سهم مناسبی را از بازارهای بین‌المللی به دست آوریم.
وی به مذاکرات این شرکت با تجاری از کشورهای تانزانیا و نیجریه جهت عقد قرارداد برای صادرات محصولات دانش بنیان شرکت خبر داد و افزود: اخیرا از این دو کشور نیز درخواست‌هایی برای بازدید و عقد قرارداد داشتیم. همچنین در سال جاری موفق به صادرات دستگاه‌های متعددی به عراق شدیم که تعدادی از مهندسان و تکنیسین‌های شرکت در حال نصب و راه‌اندازی کارخانه‌ها و آموزش اپراتورها در این کشور هستند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان خزر الکتریک در مورد حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از محصولات تولیدی این شرکت تصریح کرد: تاکنون با کمک صندوق نوآوری و معاونت علمی و فناوری با آوردن هیئت‌هایی از کشورهای مختلف و حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور، توانسته‌ایم به کشورهای عراق، کلمبیا، کنیا و اندونزی صادرات داشته باشیم. همچنین اعزام کارشناسان نصب و مونتاژ به کشورهای هدف هم کمک شایانی به ما در مقابل رقبا کرده است.
نوایی در ادامه خاطرنشان کرد: با هماهنگی گمرک ایران و با حمایت‌های این سازمان، محصول آماده شده بدون استفاده از کانتینر توسط کامیون‌های بزرگ به‌طور مستقیم از کارخانه به مشتریان عراقی تحویل داده می‌شود لذا مشکل کرایه حمل‌های بالای کانتینرهای بین‌المللی و مشکلات کشتیرانی را نداریم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن