اختصاصی پیشرانپارک علم و فناوری

تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری همکاری شهرداری تبریز و پارک علم و فناوری

قائم مقام شهردار تبریز در نشست مشترک پارک علم و فن آوری آذربایجان شرقی و سازمان مدیریت پسماندهای کلانشهر تبریز از تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری همکاری شهرداری تبریز و پارک علم و فناوری خبر داد.


پیشران اقتصاد، داوود طالب نژاد، قائم مقام شهردار تبریز در نشست مشترک پارک علم و فن آوری استان آذربایجان شرقی و سازمان مدیریت پسماندهای کلانشهر تبریز بر لزوم همکاری همه جانبه این دو نهاد علمی و شهری تاکید کرد.
طالب نژاد در رابطه با همکاری شهرداری با شرکت های دانش بنیان، گفت: نیاز شهرداری تبریز به محصولات دانش بنیان تنها در حوزه پسماند نیست. در فضای سبز، سازمان میادین میوه و تره بار، حوزه حمل و نقل شهرداری، حوزه شهرسازی و در سایر موارد نیز به نتایج محکم تحقیقات علمی نیاز است.
وی در این رابطه افزود: با وجود تمامی محدودیت ها به دلیل اعتقادی که به شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فن آوری استان داریم وارد همکاری با این مجموعه خواهیم شد و حتی اگر بتوانیم درصد کمی از قراردادها را اجرایی کنیم، به عنوان شروع کار برای ما قابل قبول خواهد بود.
قائم مقام شهردار تبریز تصریح کرد: در این شیوه پارک و شرکت ها یک طرف قراردادها و شهرداری تبریز در طرف دیگر قرار دارد. ورود سه جانبه به قرارداد ها برای ما مفید تر خواهد بود.
طالب نژاد نمونه ای از نیاز شهرداری به شرکت های دانش بنیان را اینگونه برشمرد: سال هاست رسیدن به محلول یخ زدای cm به آرزویی برای شهرداری تبریز بدل شده است. تا جاییکه دیدن نمونه محصول تولیدی در شرکت های دانش بنیان، حتی به مقدار کم مایه شعف ماست.
وی با اشاره به مشکلات شهر تبریز در زمستان تاکید کرد: شهرداری تبریز هر زمستان از نمک استفاده می کند و اینکه گفته می شود از محلول استفاده شده درست نیست چون محلول ما در حقیقت همان آب و نمک است. شهرداری تبریز حاضر است نیمی از هزینه آسفالت را به این موضوع اختصاص بدهد تا مشکل حل شود.
طالب نژاد در پایان از تشکیل کارگروهی ویژه برای پیگیری همکاری ها خبر داد و گفت: امروز در این جلسه چهارچوب همکاری های شهرداری و پارک علم و فن آوری استان تشکیل شد. باید شاکله این جلسه به مدیران منتقل شود و شهرداری نفر ثابتی به عنوان رابط بین این دو مجموعه معرفی کند.
طالب نژاد خطاب به حاضرین در جلسه گفت: مشکل شهرداری تبریز این نیست که پول ندارد. پول هست و به اندازه کافی هزینه می شود. ولی نمی توانیم در زمانی که با بخش خصوصی قرار داد بستیم هزینه را پرداخت کنیم. کسانی که به سمت همکاری با شهرداری تبریز می آیند اگر صبور باشند و علاقمندی به کار در آنها وجود داشته باشد، در این صورت همکاری ها پیش می رود.
نشست مشترک پارک علم و فن آوری استان و سازمان پسماند شهرداری تبریز در مجتمع عصر انقلاب پارک، واقع در شهرک صنعتی شهید سلیمانی برگزار شد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن