استارت آپ ها

سرمایه‌گذاری ۳.۲ میلیارد تومانی روی استارتاپ‌های برگزیده در رویداد فین تک

ایده‌های نوآورانه و استارتاپ‌های فعال در حوزه تکنولوژی مالی از ۷ آبان تا ۱۷ دی‌ماه سال جاری فرصت داشتند تا از طریق سایت ۱۰۰ استارتاپ در این رویداد شرکت کنند.


تک ونچرز، مرکز نوآوری مالی خدمات انفورماتیک، مجموعه نوبیتکس و مجموعه جیبیت از دیگر همراهان این رویداد بودند.

پیشران اقتصاد، رویداد تخصصی سکوی پرتاب فین‌تک، ۲۱ دی‌ماه سال جاری با هدف شناسایی گروه‌ها و سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های حوزه فین‌تک و با حضور داوران، راهبران متخصص و سرمایه‌گذاران این حوزه به‌صورت حضوری در مرکز رویدادهای ۱۰۰ استارتاپ برگزار شد. در این رویداد، تیم‌های استارتاپی علاوه بر رقابت برای جذب سرمایه، از امکان مشاوره با راهبران حوزه فعالیت خود و شبکه‌سازی با سایر فعالان اکوسیستم برخوردار شدند. همچنین نتیجه این رویداد نیز در همین روز اعلام ‌شد.

این مراسم از ساعت ۹ صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۹ شب، با ارائه هشت تیم در دو راند داوری ادامه داشت. در بخش ابتدایی این رویداد؛ ناصر حکیمی، معاون سابق فناوری بانک مرکزی به سخنرانی پرداخت و پس از آن چهار تیم در نیمه صبحگاهی و چهار تیم دیگر در بخش عصرگاهی با حضور داوران به ارائه ایده‌های خود پرداختند.
مصطفی طهماسبی، مدیرعامل مجموعه ثروت ستارگان در بخش اختتامیه رویداد تخصصی سکوی پرتاب فین‌تک با اشاره به تجربه شکست خود در پلتفرم اوکالا، با تأکید بر نقش مهمی که مجموعه ۱۰۰ استارتاپ در حمایت از استارتاپ‌ها دارد، گفت: «با وجود تمام تلاش‌هایی که در مسیر توسعه پلتفرم اوکالا در حدود چهار سال گذشته داشتم، امروز چیزی از این پلتفرم وجود ندارد بنابراین باید قدر مجموعه‌ ۱۰۰ استارتاپ را دانست چرا که زمینه‌های لازم را برای به ثمر رسیدن تیم‌های استارتاپی فراهم می‌کند.»
به گفته او، در این رویداد تیمی حضور دارد که در سه ماه گذشته به دلیل عدم برخورداری از پیش‌نیازهای لازم، مردود شد ولی امروز همین تیم در بین تیم داوری مورد بحث جدی قرار گرفت؛ بنابراین اگر برای تیم‌های پیروز در این رویداد آرزوی موفقیت دارم ولی اگر اسم تیمی در میان برندگان نبود نباید امید خود را از دست بدهد بلکه باید با تلاش مضاعف برای رویدادهای بعدی خود را آماده کند. به گفته طهماسبی با وجود تنوع ایده‌های مطرح‌شده توسط هر یک از تیم‌ها، باید در نظر داشت که منابعی هم که توسط سرمایه‌گذاران در نظر گرفته می‌شود نیز محدود است.

در پایان رویداد سکوی پرتاب فین‌تک، با سرمایه‌گذاری ۳.۲ میلیارد تومان روی تیم‌های برنده در حوزه فین‌تک؛ تیم‌های «نیوکاش» با جذب سرمایه قطعی یک میلیارد تومان، «بلاکچین بلورین» با جذب سرمایه ۱.۲ میلیارد تومان به صورت Dua diligence و با برگزاری جلسه‌ای با سرمایه‌گذار، «همسو» و «استاکصرف» نیز هرکدام با جذب سرمایه ۵۰۰ میلیون تومان به صورت Dua diligence؛ برنده این رویداد معرفی شدند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن