اختصاصی پیشرانفناوری و نانو

تولید پماد سوختگی و پماد زخم بستر نانویی ایران ساخت

یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان با حمایت های صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس موفق به تولید اولیه پمادهای سوختگی و زخم بستر نانویی شده است.


پیشران اقتصاد، موسس شرکت تابناک طب آذر در رابطه مسیر کار مجموعه و حرکت به سمت تولید گفت: با توجه به اینکه دوره طرح تکمیلی تحصیلاتم را در بخش سوختگی بیمارستان سینای تبریز گذرانده بودم، تحقیقاتی را بر روی ایده تولید پماد سوختگی و پماد زخم بسترشروع کردم و در حدود ۱۰ سال در این حوزه کار کردم تا اینکه با استفاده از ظرفیت خالی سایر کارخانجات اقدام به کسب مجوز و تولید کردیم.
صفا تابناک ادامه داد: دوره کارآزمایی بالینی این محصول در بیمارستان سینای تبریز طی شده و مقاله کلینیکال ترایال آن در حال ثبت است.
تابناک درباره ورود شرکت به عرصه تولیدات نانو گفت: بعد از تولید محصول اول شرکت مورد تقدیر دانشگاه تبریز قرار گرفتیم و بابت رساندن ایده های دانشگاه به مرحله اجرا با من قرارداد بسته شد. سپس تحقیقات در مورد محصولات نانو را آغاز کردم که این مرحله با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد.
وی تصریح کرد: این محصولات بکر بودند و مقاله آی اس آی و دوره کلینیکال داشتند. اما بعد از اخذ مجوز ها دو سال طول کشید تا ستاد نانو و کمیته نانو و سازمان غذا و داروی تهران محصولات را تایید کنند و سپس پرونده این محصولات برای اخذ مجوز نهایی به سازمان غذا و داروی تبریز ارجاع شد.
موسس شرکت تابناک طب آذر ادامه داد: در این حین شروع به راه اندازی خط تولید کردم. امروز محصولات نانو در شرکت تولید شده و برای این محصولات در حال عقد قرارداد با یک شرکت پخش هستیم.
وی افزود: برنامه بعدی شرکت، افزایش سبد کالایی برای سایر محصولات است. من عموما به دنبال تولید محصولاتی هستم که نه تنها بتواند نیاز ایران را تامین کند بلکه شاخص های صادراتی داشته باشد و بتواند ضمن حل یک مشکل در نوع خود بی رقیب باشد. از این رو روی فرمول های خاص کار می کنم.
تابناک، رسالت مجموعه تولیدی اش را بر شناسایی نیاز ها، تحقیق و تولید دانست و گفت: امروز شرکت ۳ محصول شاخص تولیدی در حوزه کرم های پوستی دارد که ۲ مورد نانو هستند و هر ۳ محصول دانش بنیان هستند.
وی با اشاره به اینکه نگاه ما باید در زمینه تولید، بازار محور باشد، تاکید کرد: نگاه ما در تولید تجاری نیست و در صورت اشباع بازار از یک کالا با این دید که مصرف کننده قادربه تامین نیاز خود از محصولات موجود است دیگر به سراغ تکرار آن تولیدات نمی رویم. ولی مشکلات و خلا ها را شناسایی کرده و در این حوزه تحقیقات و طرح های جدید داریم.
تابناک با اشاره به مشکلات و موانع افزود: شرکت در مرکز رشد دانشگاه آزاد واقع در دانشگاه آزاد صوفیان مستقر است که همین محل استقرار سوله به دلیل قرار داشتن در مجموعه دانشگاه آزاد در زمان اخذ مجوز ها از سازمان غذا و داروی تبریز محل بحث است و تمدید مجوز های ما را به تاخیر می اندازد.
مدیرعامل شرکت تابناک طب آذر از نیاز صنعت به حمایت مالی و لزوم سرعت بخشی به روند اخذ تسهیلات گفت: من برای شروع کار و تامین مالی تولید مجبور به فروش ملک شخصی شدم. برای تولید هر محصولی به سرمایه بالایی نیاز است. تکمیل خط تولید و تهیه مواد اولیه محصول تا مرحله بسته بندی و چاپ کاتالوگ هزینه سنگینی دارد و برای نمونه یک دستگاه تیوپ پر کن ایرانی امروز ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است و من همیشه در گردش مالی به مشکل بر می خورم.
وی با اشاره به تسهیلات دریافتی از صندوق پژوهش و فناری ارس، تصریح کرد: تسهیلات دریافتی شرکت از صندوق ارس اخیرا گوشه ای از کار را گرفته است و این صندوق یکی از حامیان اصلی ما در تولید این محصولات است.
تابناک اظهار کرد: دریافت تسهیلات از صندوق ارس به ما پیشنهاد شد و سریعتر از پیش بینی ما، بعد از تامین ضمانت های لازم مبلغ به دستمان رسید.
گفتنی است، شرکت تابناک طب آذر در سال ۱۳۸۲ ثبت شد و فعالیت خود را به عنوان نمایندگی محصولات آرایشی و بهداشتی شروع کرد. این شرکت هم اکنون با حمایت های صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس موفق به تولید چندین محصول نانویی دانش بنیان شده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن