پیشران ها

مرکز نوآوری تحول دیجیتال برای رشد شرکت‌های نوپا چه برنامه هایی دارد؟

رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال، کمک به تجاری‌سازی نوآوری در کسب‌ و کارهای نوین و نوآور در این حوزه را از ماموریت‌های این مرکز نام برد.


پیشران اقتصاد، رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال، کمک به تجاری‌سازی نوآوری در کسب‌ و کارهای نوین و نوآور در این حوزه را از ماموریت‌های این مرکز نام برد و گفت: با توجه به تجربیات کسب شده، حمایت از شرکت‌های بزرگ را در دستور کار قرار دادیم تا از این طریق موفقیت شرکت‌های نوپا تضمین شود.

دکتر سحر بنکدارپور، اتاق بازرگانی تهران را به عنوان نهاد متولی رشد و توسعه اقتصادی بخش خصوصی کشور توصیف کرد و افزود: بر این اساس این نهاد همگام با تغییرات صورت گرفته در انقلاب صنعتی چهارم و با هدف توانمندسازی و ارتقای قابلیت‌های توسعه نوآوری و گسترش فناوری در حوزه کسب‌وکارها، اقدام به راه‌اندازی مرکز نوآوری و تحول دیجیتال در سال گذشته کرده است.

وی تمرکز مرکز نوآوری اتاق تهران را ایجاد همکاری راهبردی بین شرکت‌های نوپای فناور و کسب‌وکارها عنوان کرد و یادآور شد: ماموریت‌های مرکز نوآوری و تحول دیجیتال، شتابدهی و کمک به تجاری‌سازی نوآوری در کسب‌وکارهای نوین و نوآور، ارتقای جایگاه سرمایه انسانی نخبه، مهارت‌افزایی و کمک به رفع موانع توسعه کسب‌وکارها و افزایش سهم بازار و فرهنگ‌سازی و ترویج نوآوری و تحول دیجیتال در حوزه کسب‌وکارها است.

بنکدارپور خاطرنشان کرد: تا کنون همواره از حمایت از شرکت‌های کوچک و SME ها صحبت شده، اما تجربه نشان داد که این اقدامات کافی نیست؛ چرا که بر اساس گزارش‌ها درصد حیات و عمر استارت‌آپ‌ها در دنیا پایین و در ایران بسیار پایین‌تر از سطح معمول در دنیا است. بنابراین اگر حمایت از شرکت‌های بزرگ و مگاترندها را در دستور کار خود بگذاریم و در راستای این حمایت، استارت‌آپ‌ها را به شرکت‌های بزرگ وصل کنیم، درصد موفقیت شرکت‌های نوپا هم افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ فناور نیز انتفاع بیشتری از این مدل حمایتی خواهند برد، اضافه کرد: این دقیقا همان رویکردی است که مرکز نوآوری و تحول دیجیتال آن را دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این اهداف اقداماتی از قبیل برگزاری رویدادهای احصاء نیاز، دوره‌های آموزشی، مشاوره‌های کسب‌وکار، مشاوره‌های میز خدمت، به همرسانی، سرمایه‌گذاری، نشست‌های انتقال تجربه، رفع چالش شرکت‌های بزرگ و کوچک از طریق رایزنی با نهادها و بخش‌های دولتی، خصوصی و خصولتی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن