دانش بنیان

دانش‌بنیان‌ها پایه اصلی توسعه اشتغال و دانش در کشور

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در نمایشگاه ایران ژئو از آخرین دستاوردهای دانش‌بنیانی بازدید و بر استفاده از توانمندی این شرکت‌ها برای توسعه فناوری و نوآوری در کشور تاکید کرد.


پیشران اقتصاد، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از این نمایشگاه بین‌المللی، با اشاره به ضرورت هم افزایی همه نهادهای مرتبط با حوزه ژئوماتیک در کشور، گفت: چند سالی است که نهادهایی چون سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و دیگر سازمان‌های دولتی اهتمام ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان دارند که باید از آنها تشکر کنیم.

ستاری ادامه داد: توسعه امروز کشور در همه حوزه‌های فناورانه در گرو استفاده از توانمندی شرکت‎‌های دانش‌بنیان و خلاق است. این کار ایران را در مسیر توسعه یافتگی قرار می‌دهد و تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات است.

رییس بنیاد ملی نخبگان، این شرکت‌ها را اصلی‌ترین عامل تحقق نوآوری در صنایع دانست و بیان کرد: باید از توان نخبگان برای این کار استفاده کنیم. آنها می‌توانند به توسعه اشتغال و دانش در کشور کمک کنند. امروز تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور رو به افزایش است و محققان و پژوهشگران زیادی در کشور فعالیت می‌کنند.

ستاری معتقد است که طی چند سال اخیر اقدامات و تلاش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تاثیر بی‌نظیری در توسعه علمی کشور داشته‌اند و دستاوردهای آنها همه را حیرت زده کرده است. باید تلاش کنیم از این ظرفیت ملی برای توسعه همه حوزه‌های فناورانه بهره ببریم.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در رویداد بین‌المللی ایران ژئو از ۷ دستاورد دانش‌بنیانی رونمایی شد. «سامانه مدیریت و یکپارچه‌سازی داده‌های مکانی»، «پکیج نرم‌افزاری وب جی‌آی‌اس » و «سامانه سحاب»، «٢ محصول تصویر برداری هم زمان دو بعدی و سه بعدی و انیمیشن در بستر موتور GIS یا سیستم اطلاعات جغرافیایی) و فیلم‌برداری و ساخت انیمیشن درباره عوارض کره زمین»، «۲ دستگاه گیرنده مولتی فرکانس و رفرنس استیشن » تولیداتی هستند که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برای نخستین بار در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.
نمایشگاه بین‌المللی ایران ژئو ۱۴۰۰، به شرکت‌ها فرصت «معرفی توانمندی‌ها و محصولات در سطح گسترده و بین‌المللی»، «برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و شناخت نیازهای آنها»، «شناخت رقبا و آشنایی با خدمات، محصولات و برنامه‌های آنها»، «فرصت جذب سرمایه‌گذار و توسعه فعالیت شرکت‌ها»، «انجام مذاکرات تجاری و انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی» و «شرکت در نشست‌های تجاری بین‌المللی با هیات‌های خارجی مدعو» را می‌دهد.

این رویداد که از روز گذشته با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و برخی مقامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دستگاه‌های مرتبط در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرده تا سوم بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن