پیشران ها

حمایت از ۵ طرح کلان ملی در علوم بنیادی با اعتبار ۲۶۰میلیاردتومان

پنج طرح کلان ملی فناوری در علوم بنیادی با توجه به اهمیت بالای این علوم و کارکردهای فراوان آن با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومانی از سوی مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری حمایت شد.


پیشران اقتصاد، مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری با هدف تحقق اهداف این معاونت، اقدام به شناسایی و حمایت از طرح‌های فناورانه این حوزه در سه بخش اصلی ذرات و شتابگرها، علوم و فنون هسته‌ای و نجوم و کیهان‌شناسی کرده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد از مجموع ۶ طرح حمایت‌شده از زمان آغاز به کار مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری، پنج طرح در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ مود حمایت قرار گرفته است. در مجموع حدود ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور حمایت از طرح‌ها مصوب شده که از این میزان، رقمی در حدود ۱۱۷ میلیارد تومان سهم معاونت بوده است. ‌همچنین بر مبنای پیشرفت پروژه و شاخه‌های کلیدی عملکرد تعیین‌شده، تاکنون اعتباری در حدود ۱۰۱ میلیارد تومان از سهم معاونت پرداخت شده است.

تحلیل‌ها بیانگر آن است از مجموع پنج طرح حمایت‌ شده، بخش نجوم و کیهان‌شناسی، سه طرح را به خود اختصاص داده است.

همچنین بررسی نسبت توزیع ریالی حاکی از آن است که از مجموع ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب، بخش نجوم و کیهان‌شناسی با رقمی در حدود ۲۴۶ میلیارد تومان، بیشترین میزان ریالی حمایت را به خود اختصاص داده است. تاکنون تمام پنج طرح سرمایه‌گذاری‌شده در این حوزه، با موفقیت همراه بوده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن