صندوق نوآوری و شکوفایی

برنامه صندوق نوآوری برای صیانت از دارایی‌های فکری دانش بنیان ها

مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی از اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه مالکیت فکری برای حفظ مالکیت فکری برای شرکت‌های دانش بنیان با همکاری مرکز مالکیت فکری ایران و موسسه فدرال مالکیت معنوی سوئیس خبر داد.


پیشران اقتصاد، مرضیه شاوردی در نشست مجازی با عنوان “مجموعه دوره‌های مالکیت فکری برای رشد شرکت‌های کوچک و متوسط “، با اشاره به رتبه ۲۱ جهانی ایران در ثبت اختراعات، رتبه چهارم در ثبت علائم صنعتی افزود: صندووق نوآوری و شکوفایی همواره حامی حفظ مالکیت فکری شرکت‌های دانش بنیان و فناور بوده است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از شرکت‌های موجود در کشور را شرکت‌های کوچک و متوسط دانست و اظهار کرد: در مدت ۳ سال که خدمات حمایتی در این زمینه به شرکت‌ها داشتیم، سعی کردیم با اجرای برنامه‌های ترویجی متنوع، سطح آگاهی شرکت‌های دانش بنیان در زمینه مالکیت فکری را ارتقا دهیم تا این شرکت‌ها با درک اهمیت آن در پی شناسایی دارایی‌های فکری، حفاظت از آنها، حفاظت از دارایی‌های فکری و کسب درآمد از آن باشند.

شاوردی با تاکید بر اینکه برگزاری این دوره‌های آموزشی نیز با همین هدف در دستور کار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: این صندوق در تلاش است تا در کنار دو نهاد دیگر مرکز مالکیت فکری و موسسه فدرال مالکیت فکری سوئیس قرار گیرد که هم مخاطبان را شناسایی و هم آنها برای حضور در این دوره‌های آموزشی دعوت کند.

مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این دوره، علاقه مندان از محتوای این دوره‌ها بهره مند شوند و با ارتقاء دانش فنی مالکیت فکری شاهد ارتقاء رتبه شاخص‌های جهانی در اقتصادی دانش بنیان برای کشور باشیم.

به گزارش ایسنا حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این نشست مجازی با بیان اینکه کشور در حوزه مالکیت معنوی از غنای قانونی زیادی برخوردار نیست، افزود: ایران کشور در حال توسعه‌ای است که در آن شرکت‌های کوچک و متوسط در حال رشد و شکوفایی هستند و از سوی دیگر شرکت‌های استارت آپی نیز فعالیت خود را توسعه داده‌اند و نیازمند ارائه آموزش‌هایی درحوزه‌های مالکیت فکری هستند تا تقویت شوند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت ادبیات مالکیت فکری در کشور، اظهار کرد: ما در سازمان ثبت اسناد با برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام به ارائه آگاهی‌هایی در این زمینه به شرکت‌ها کردیم و این اقدامات به گونه‌ای پیش رفت که اگر در گذشته صحبت از مالکیت فکری در کشور می‌شد، کسی با آن آشنایی نداشت ولی امروزه این حوزه یکی از موضوعات ملموس در کشور تبدیل شده است.

بابایی با ابراز امیدواری درباره استمرار این دوره آموزشی، خاطر نشان کرد: این دوره که از امروز آغاز شده است به مدت یک سال ادامه خواهدداشت.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن