شرکت های خلاق

آینده شرکت‌های خلاق حوزه تولید محتوا

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح پخش فیلم های سینمایی از تلوبیون که با اکران آنلاین فیلم سینمایی “منصور” همراه بود، از حمایت‌ها برای توسعه زیست‌بوم صنایع خلاق این حوزه گفت.


سورنا ستاری در بازدید از بخش‌های مختلف مرکز تلویزیون‌های تعاملی صداوسیما و پلتفرم تلوبیون در مجموعه تکتا با حضور پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری و با همراهی غلامرضا نوری معاون فضای مجازی صداوسیما و سعید مقیسه قائم‌مقام معاون فضای مجازی صداوسیما، ستاری، حضور در این مرکز را در شب میلاد حضرت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر به فال نیک گرفت و اظهار کرد: خوشحالم که تلویزیون تعاملی تلوبیون، سایت سوم کشور از لحاظ ترافیک شده است و امیدوارم رشد این شرکت خلاق در ابعاد بین‌المللی ادامه پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان این‌که آینده خیلی خوبی در انتظار شرکت‌های خلاق فعال در حوزه تلویزیون‌های تعاملی و تولید محتوا است، افزود: حمایت های تعریف شده معاونت علمی و ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در اختیار این مجموعه قرار خواهد گرفت. مناسب است که به‌خصوص، ظرفیت زیست‌بوم نوآوری و شرکت‌های متعدد خلاق که در این چرخه فعالیت می‌کنند، به شبکه‌ای که در این مرکز وجود دارد، متصل شود.

ستاری ادامه داد: در توسعه شرکت‌های خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه محتوا و فناوری مرتبط با این حوزه فعالیت می‌کنند، از زیرساخت‌های فیزیکی مجموعه تکتا در قالب یک خانه خلاق ونوآوری استفاده خواهد شد.

پرویزکرمی، دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در گزارشی اعلام کرد: در تعامل با مسئولین معاونت فضای مجازی سیما و تلوبیون، مقرر شد آنها در خصوص ایجاد خانه‌های خلاق و نوآوری، تولید محتوا را با استفاده از امکانات و مزایای تلوبیون و صدا وسیما آغاز کنند و مقدمات اجرایی شدن این مهم با این دیدار آغاز شده است.

غلامرضا نوری، معاون فضای مجازی صداوسیما با استقبال از پیشنهاد ایجاد خانه خلاق و نوآوری تولید محتوا، گفت: با توجه به ارتقای کمی و کیفی تولید در تلوبیون، نیاز به ایجاد خانه خلاق و نوآوری و ایجاد شرکت‌های خلاق در حوزه تولید محتوا، بیش از پیش برای ما لازم است که درصدد هستیم تا با کمک ستاد توسعه فناوری‌های نرم معاونت علمی، اقدام به ایجاد این خانه خلاق و نوآوری تولید محتوا کنیم وهمین جا از دکتر ستاری و مجموعه معاونت تقاضای همکاری و کمک ومساعدت داریم و درپی ایجاد شرکت های خلاق ذیل این خانه هستیم.

احمد خورشیدی، مدیرعامل تلوبیون با اعلام اینکه ۷۰ شبکه، پخش زنده در تلوبیون انجام می‌شود که بنا به مناسبت‌های مختلف مانند المپیک، بر تعداد این شبکه افزوده می‌شود، گفت: آرشیو ساعتی فراوان، آرشیو محتوایی فراوان و … سبب شده تا بزرگ‌ترین آرشیو حرفه‌ای کشور باشیم؛ چرا که ۵۰۰ هزار قطعه محتوای حرفه‌ای داخل تلوبیون است. از این بین، ۷۰ هزار محتوای کودک است، ۱۲۰ هزار قسمت سریال است، حدود ۲۰ هزار قسمت فیلم سینمایی، برنامه‌های ورزشی، تولیدی و … است.

خورشیدی با بیان اینکه تلوبیون در سال ۹۰ راه‌اندازی شد و شروع صنعت وی‌اودی با این رسانه بود، گفت: ما در تلوبیون، دسترسی نامحدود به تمام سرویس‌های داخلی داریم که تعداد آن ۵۰۰ هزار اپیزود است و ماهانه حدود ۲۰ هزار قسمت جدید آرشیو می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۹ میلیون نصب اپلیکیشن تلوبیون است که ۱۷ میلیون، نصب جدید است و ۲ونیم میلیون نصب نیز قدیمی است.

مدیرعامل تلوبیون با اعلام اینکه این رسانه، ۱۶ میلیون کاربر منحصربه فرد ماهانه دارد، گفت: از این تعداد، حدود ۲ میلیون آنها ایرانیان خارج از کشور هستند. بر اساس آمارهای مستند، تلوبیون پس از گوگل و دیجی کالا، سومین سایت پرطرفدار و پرمخاطب ایران است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن