شرکت های خلاق

تخصیص ۳۰ درصد بودجه طرح جهش تولید دانش‌بنیان به صنایع خلاق

معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: حداقل ۳۰ درصد از بودجه پیش بینی شده در مجلس برای طرح جهش تولید دانش بنیان، به صنایع خلاق اختصاص داده خواهد شد.


پیشران اقتصاد، سورنا ستاری در خصوص میزان تخصیص بودجه ۱۴۰۱ معاونت علمی به صنایع خلاق افزود: طرح جهش تولید دانش بنیان برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و صنایع خلاق در مجلس تصویب شده و در حال حاضر در شورای نگهبان است که امیدواریم تا پایان سال در شورای نگهبان نیز تایید و مصوب شود.

وی با بیان اینکه مجلس برای این طرح بودجه پیش بینی کرده است، گفت: امید است قانون جهش تولید دانش بنیان زودتر تصویب شود که به دنبال آن اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد. از بودجه پیش بینی شده حداقل ۳۰ درصد به صنایع خلاق اختصاص داده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طرح “جهش تولید دانش‌بنیان” از یک سال پیش در مجلس مطرح شده است. در تدوین اولیه این طرح ۱۰۵ مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان احصاء‌ شده و مواد مهمی از این طرح به تصویب مجلس رسیده است. در حال حاضر این طرح در اختیار شورای نگهبان برای تایید و تصویب قرار گرفته است.

در طرح جهش تولید دانش‌بنیان تلاش شده است با اعتباربخشی به فعالیت های دانش‌بنیان از طریق ضمانت ریسک فناوری، تسهیل فعالیت های این حوزه و تشویق بخش خصوصی به تحقیق و توسعه از طریق اعطای اعتبار مالیاتی به آنها، تحولی در امر تولید دانش‌بنیان ایجاد شود.

‌سرای نوآوری صنایع خلاق امروز به همت دانشگاه آزاد اسلامی، شتاب دهنده عطار و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی با هزینه ای بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان برای فعالیت استارتاپ ها، شتاب دهنده ها و شرکت های خلاق حوزه فرهنگ و هنر فعالیت خود را آغاز کرد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن