پارک علم و فناوری

راه اندازی کارخانه نوآوری در میانه

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی گفت: کارخانه نوآوری با حجم سرمایه‌گذاری اولیه بیش از چهار هزار میلیارد تومان در شهرستان میانه راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش پیشران اقتصاد، عبدالرضا واعظی با بیان اینکه این کارخانه در مدت ۶ سال اجرا و راه اندازی می شود، افزود: طرح پیشنهادی ایجاد این کارخانه پنج هزار فرصت شغلی فراهم می کند و بیش از ۱۰۰ شرکت کوچک و متوسط فناور و دانش بنیان در آن مستقر می شوند.

وی اظهار داشت: توسعه صنایع پایین دستی و کمک به کاهش خام فروشی مس، مولیبدن، پرلیت و سنگ نمک، هدایت طرح های پژوهشی به حل مسایل کاربردی صنعت، کمک به جلوگیری از مهاجرت نخبگان و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی از اهداف احداث این کارخانه است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این کارخانه نخستین کارخانه نوآوری شهرستانی در استان است، گفت: تفاهم نامه تاسیس این کارخانه از سوی رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرماندار ویژه میانه و شرکت مبتکران گسترش ایده و صنعت ایرانیان به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی امضا شده است.

واعظی، ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، کارخانه نوآوری میانه با هدف جذب افراد خلاق و نوآور و ایجاد فضای کار اشتراکی برای آنان، شتاب دهنده ها، استارتاپ ها، کسب و کارهای صنایع خلاق و شرکت های دانش بنیان و فناور در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع ایجاد می شود که در فازهای بعدی تا ۵۰۰ هزار مترمربع قابل افزایش است.

وی یادآوری کرد: صنایع محوری کارخانه نوآوری میانه شامل صنایع پایین دستی مس و مولیبدن، فرآوری و تولید محصولات با پایه پرلیت و سنگ نمک و صنایع تبدیلی نوآورانه سیب و گل محمدی است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن