پارک علم و فناوری

برگزاری نشست رؤسای پارک های علم و فناوری کشور

نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد.


به گزارش پیشران اقتصاد، نشست رؤسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور با حضور زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به منظور تبیین برنامه های اجرایی تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱، «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» در ساختمان وزارت علوم برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم به تشریح سیاست‌ها و خط و مشی این معاونت در راستای تحقق شعار سال پرداخت و گفت: معاونت فناوری و نوآوری ۵ راهبرد اصلی را در حوزه دانشگاه کارآفرین و جامعه محور، پارک‌های ماموریت گرا، نسل جدید پژوهشگاه‌ها، شبکه سازی در زیست بوم نوآوری وزارت عتف و طراحی و پایش نظام ملی نوآوری با تمرکز بر زیست بوم نوآوری وزارت عتف دنبال می‌کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم آماری را در خصوص وضعیت پارک های علم و فناوری کشور داد و گفت: تا انتهای سال ۱۴۰۰ در سراسرکشور ۴۹ پارک علم و فناوری، ۲ پردیس فناوری و نوآوری، ۲۳۴ مرکز رشد واحدهای فناوری و ۱۶۶۳ شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد داریم که توانسته اند برای ۶۵۰۰۰ فناور در پارک‌ها و مراکز رشد اشتغال آفرینی کنند.

خیرالدین ایجاد و راه اندازی پارک بین المللی نوآوری و فناوری را یک ضرورت دانست و اعلام کرد که اقدامات خوبی برای تاسیس اولین پارک بین المللی تهران انجام شده است.

معاون نوآوری و فناوری وزارت علوم به معرفی سامانه سدف یا سامانه داده ها و فرایند های پارک ها و مراکز رشد پرداخت و گفت: این سامانه اطلاعاتی به روز درخصوص تمام پارک های علم و فناوری کشور به نمایش می‌گذارد.

همچنین در این نشست رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و روسای پارک‌های علم و فناوری فارس، همدان و آذربایجان شرقی درخصوص چالش‌های پیشروی پارک‌های علم و فناوری، توسعه کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان، همکاری فناورانه با کردستان عراق و فرصت ها و چالش‌های همکاری‌های بین المللی سخنرانی کردند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن