پیشگامان

ابداع مخترع تبریزی بهترین اختراع فنی مهندسی جهان شد

ابداع مخترع تبریزی «ساخت پانل دیواری و بلوک فوق سبک بتنی دیواری پرمقاومت و عایق» به عنوان بهترین اختراع فنی و مهندسی دنیا انتخاب شد.


به گزارش پیشران اقتصاد،اختراع جهانی داود بهشتی زاده با عنوان  ساخت پانل دیواری و بلوک فوق سبک بتنی دیواری پرمقاومت و عایق موفق به کسب مدال طلا و جایزه ویژه بهترین اختراع فنی مهندسی فدراسیون بین المللی مخترعین IFIA در سال ۲۰۲۱ شد.

این پروژه که چند ماه پیش بعنوان پتنت و اختراع جهانی در ژنو سوئیس به ثبت رسیده و در وب سایت رسمی فدراسیون بین المللی مخترعان بطور تفصیلی به آن پرداخت شده، اخیرا بعنوان بهترین اختراع فنی و مهندسی فدراسیون جهانی در سال ۲۰۲۱ معرفی و جایزه ویژه فدراسیون IFIA  را کسب کرد.

داود بهشتی‌زاده مخترع این طرح معتبر علمی، با وجود بد قولی ها و عدم حمایت از سوی مسئولان استانی و کشور به رغم شعارهای متعدد حمایتی با هزینه های شخصی خود اقدام به راه اندازی کارگاه کوچک تولید این اختراع در شهر تبریز کرده است.

این عضو ارشد بنیاد ملی نخبگان که دارای بیش از ۴۰ اختراع رسمی ثبت شده و جوایز و مدال‌های متعدد بین المللی از کشورهای مختلف هست در مورد این اختراع اخیر گفت: این بلوک‌های فوق سبک بتنی در ابعاد ۸۰ سانتیمتر طول و ۴۰ سانتیمتر عرض به ضخامت های ۱۰ ، ۱۲ و ۱۵ سانتیمتر تولید میشوند و هر کدام از این بلوک ها معادل ۴ عدد بلوک نرمال و متعارف موجود در بازار هست با این تفاوت که ۴ عدد بلوک سبک پوکه ای وزنی معادل ۳۸ کیلو تا ۴۱ کیلو دارند در حالیکه این بلوک اختراع شده وزنش ۱۶ کیلو میباشد و دارای پارامترهای متعدد مقاومتی است.

بهشتی زاده افزود: با تولید این نوع بلوک فوق سبک دیواری انقلابی در صنعت ساخت و ساز رخ خواهد داد چرا که هزینه های دستمزد ساخت کاهش یافته و با توجه به اینکه اکیپهای کاری در زمان مشخص مترمربع بیشتری دیوار خواهد ساخت زمان اجرای پروژه های ساختمانی نیز به شدت کاهش یافته و بدین ترتیب از هزینه های پروژه کاسته خواهد شد.

این پژوهشگر بین المللی کشورمان همچنین از دیگر مزیت‌های این اختراع، قابلیت برش پذیری این نوع بلوکها را نام بردند که براحتی قابل برش و سوراخ کاری هستند در عین اینکه دارای مقاومت فشاری حداقل سه برابر استاندارد مقاومتی مورد نیاز این نوع بلوک‌ها هستند.

بهشتی زاده در مورد مشکلات اجرای این پروژه علمی خاص، از بدقولی‌های مسئولان و عدم حمایت‌ها گفتند و ابراز امیدواری کردند در سالی که با سال تولید دانش بنیان نام گذاری شده حمایت‌های قانونی از این محصول جهت تولید انبوه و فروش در بازار ایران و صادرات گسترده انجام گیرد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن