اختصاصی پیشرانصندوق نوآوری و شکوفایی

تولید یک محصول استراتژیک با تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری ارس

به گزارش پیشران اقتصاد، شرکت کربن ویرا پالایش ارس به عنوان شرکتی نوپا، در کمتر از یک سال با دریافت تسهیلات از صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس، موفق به تولید محصولی استراتژیک شد. رییس هیات مدیره ویرا کربن پالایش ارس با اعلام این خبر گفت: هم زمان با پذیرش ایده اولیه اقدامات لازم …


به گزارش پیشران اقتصاد، شرکت کربن ویرا پالایش ارس به عنوان شرکتی نوپا، در کمتر از یک سال با دریافت تسهیلات از صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس، موفق به تولید محصولی استراتژیک شد.
رییس هیات مدیره ویرا کربن پالایش ارس با اعلام این خبر گفت: هم زمان با پذیرش ایده اولیه اقدامات لازم برای دانش بنیان شدن به موازات انجام شد. نمونه اولیه را ساخته بودیم و موفق به اخذ تاییدیه دانش بنیانی شدیم. مرتضی سلمانی افزود: در مرحله بعد توافق نامه ای با یکی از شرکت های داخل مرکز رشد امضا کردیم و زمین های آن ها را اجاره کردیم و یکی از دستگاه هایشان را به صورت کارمزدی به کار گرفتیم تا کار تولید را شروع کنیم.
وی در مورد محصول تولیدی این شرکت خاطرنشان کرد: کک نفتیکم سولفورGPCاز جمله نیاز های اصلی صنایع تبدیلی ذوب فلز است که به دلیل کاربردچندگانه در صنایع نظامی و هوایی، در لیست محصولات تحریمی قرار گرفته است.
سلمانی تصریح کرد: محصول شرکت کک نفتیکم سولفور است که به عنوان ماده اصلی در کربن دهی به مذاب فولاد و چدن استفاده می شود. ما قبلا در بحث کربن کار کرده بودیم و در مدتی که ورود این محصول به کشور با مشکلاتی مواجه شده بود اقدام به تولید کردیم.
وی ادامه داد: افزایش نرخ دلار تاثیر زیادی بر افزایش قیمت محصول داشت از طرفی به دلیل کاربرد های چندگانه محصول در صنایع نظامی و هوایی، این کالا تحریم بود و از مسیر های چندگانه و با هزینه ای بسیار بالا وارد کشور می شد. از این رو صنایع کشور که خواهان خرید محصول بودند با کمبودی اساسی روبرو شدند.
رییس هیات مدیره شرکت کربن ویرا پالایش ارس به عنوان تنها تولید کننده ایرانی این محصول در کشور، گفت: مجموعه از یک سال پیش به طور جدی روی این محصول کار کرده بود و زمانیکه در جشنواره ایده در مرکز رشد ارس شرکت کرد، ایده تولید این محصول به عنوان ایده برتر این رویداد شناخته شد و به این ترتیب وارد مرکز رشد شدیم و کار تولید محصول آغاز شد.
مرتضی سلطانی در رابطه با بازار این تولید افزود: این محصول هیچ تولید کننده داخلی ندارد و با توجه به این مسائل و اینکه مواد اولیه در تولید ما تماما داخلی است، انتظار می رود بازار و فروش خوبی داشته باشیم.
رییس هیات مدیره ویرا کربن در رابطه با افق تولیدات این شرکت نیز گفت: شرکت فعلا تک محصولی است اما در ادامه با فعال کردن بخش آر اند بی شرکت فعالیت های دیگری خواهیم داشت. چون خواص گرید های دیگر این محصول متفاوت است، برای آینده در این حوزه برنامه ریزی کرده ایم.
مرتضی سلطانی در ارتباط با نحوه تامین سرمایه تولید، تاکید کرد: بخش عمده کار با سرمایه گذاری داخلی در مجموعه تامین شد ولی بخش دیگری از نیاز ما با همکاری با صندوق دانش بنیان پژوهش و فن آوری ارس تامین شد.
وی افزود: روند تامین اعتبار از صندوق ارس بسیار آسان بود. قبلا برای گرفتن وامی مشابه از اصفهان اقدام کرده بودیم که روند پر مشتقی داشت. ولی پروسه اخذ وام از صندوق ارس ساده تر بود و در اولین فرصت کارها انجام شد و اولین قسط وام را دریافت کرده ایم.

==

علی فرهاد

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن