جشنواره

رویداد نوآوری گیم «جینو» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲

همزمان با برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ در پارک فناوری پردیس، رویداد نوآوری گیم «جینو» با حضور بازی‌سازها، گیمرها، استریمرها، رسانه گیم و علاقه‌مندان صنعت گیم برگزار می‌شود.


به گزارش پیشران اقتصاد به نقل از ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، با تغییر و ظهور فناوری‌های جدید، صنعت بازی‌های ویدیوئی نیز تغییر می‌کند و فرصت و پتانسیل‌های بسیاری را نمایان می‌سازد در این راستا جینو با ایده نوآوری و توسعه صنعت بازی‌های ویدیوئی شکل گرفته است.

به منظور دستیابی به این هدف جینو سعی دارد در جریان نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ رویدادی با سخنرانی و پنل‌های گفتگو صنعت گیم در حوزه‌های بازی‌سازی، سخت‌افزار‌ها و نرم‌افزار‌های اختصاصی و نوآوری و فناوری‌های جدید در صنعت گیم برگزار کند.

شرکت کنندگان در این رویداد همچنین شاهد پخش برنامه‌های مستند در حوزه گیم، video art و پرفورمنس، رونمایی از غرفه‌های اختصاصی بازی‌سازان، سخت‌افزار‌های صنعت گیم، نوآوری و فناوری‌های صنعت گیم، استارتاپی و بازی‌های موبایلی، رونمایی و معرفی بازی‌های ایرانی، برگزاری مسابقات گیمینگ و بازی‌های آنلاین، برگزاری مسابقات بورد گیم و بازی‌های آفلاین و برگزاری سلسه کارگاه‌ها و وبینار‌های آموزشی به شکل آنلاین و آفلاین در حاشیه نمایشگاه خواهند بود.

مخاطبان جینو شامل بازی‌سازها، گیمرها، استریمرها، رسانه گیم و در اصل تمام افراد و سازمان‌هایی است که علاقه‌مند به صنعت گیم هستند و می‌توانند برنامه‌های جینو را در چهار حوزه بازی‌سازی، استریمینگ، گیمینگ و رسانه گیم دنبال کنند.

جینو به دنبال این است تا به کمک تمام افراد فعال در جامعه عظیم و پرجنب و جوش «بازی‌های ویدیوئی» و پتانسیل قابل توجه این صنعت در کشورمان، زمینه رشد هر چه بیشتر «صنعت بازی‌های ویدیوئی» را در ایران فراهم کند. بازی سازی، بنیادی ترین و اصلی ترین بخش دنیای بازی های ویدیوئی است. جینو قصددارد با ایجاد فضای مناسب و با حضور افراد حرفه‌ای و با سابقه این حوزه به گسترش دانش و انتقال تجربه بین نسل‌های مختلف کمک کند.

جینو و ارتباط موثر با رسانه‌های حوزه گیم

هر صنعت و هنری، فارغ از کوچک و بزرگ بودن، نیازمند اطلاع‌رسانی است. امروزه وبسایت‌های حوزه بازی‌های ویدیویی در سطح جهان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین رسانه‌های حوزه «سرگرمی» و میزبان میلیون‌ها علاقه‌مند و گیمر هستند.
دیدگاه منتقدان و تحلیلگران بازی‌های ویدیویی، نقاط ضعف و قوت محصولات و فعالیت‌های بازی‌سازان را مشخص می کند و در حقیقت رسانه‌ها «پل» اصلی ارتباط بازی‌سازان با گیمر‌ها هستند. جینو در بخش‌های مختلف جهت بحث و تبادل نظر روی موضوعات مختلف میزبان متخصصان این حوزه خواهد بود.

جینو و گیمرها

یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های بشر، «سرگرمی» و «تفریح» است. تفریحی که در دنیای امروز، شکل تمام دیجیتال به خود گرفته است و بازی‌های ویدیویی، با ارائه‌ی تجربه‌های ماورایی و عظیم به علاقه‌مندان، در جایگاه اصلی‌ترین و پرمخاطب‌ترین سرگرمی آن‌ها قرار گرفته اند. رشد صنعت بازی‌های ویدیویی به گونه¬ای بوده است که از مجموع صنایع فیلم و موسیقی هم فراتر رفته است و اکنون به یکی از بزرگترین، پولساز‌ترین و مطمئن‌ترین صنایع اقتصادی دنیا تبدیل شده است.

در دنیا، بیش از ۳.۲ میلیارد گیمر وجود دارد، اما تعداد گیمر‌های حرفه‌ای و گیمر‌هایی که «انجام بازی» را یک «شغل» و «ورزش» میدانند، بسیار اندک است، اما تاثیرگذاری آن‌ها به حدی زیاد است که بسیاری از شرکت‌ها و پلتفرم‌های دنیای گیم، برخی از محصولات خود، خصوصا بازی‌های آنلاین، را به هدف «بازیکنان حرفه‌ای» و برگزاری «رقابت‌های جهانی» توسعه می‌دهند.

در کشور ما ایران نیز طبق آمار‌های رسمی بیش از ۳۶ میلیون گیمر وجود دارد. این یعنی حدود ۳۰ میلیون نفر که به هر نحوی با بازی‌های ویدیویی سرکار دارند. بخش بزرگی از این جامعه‌ی گیمرها، با گوشی‌های هوشمند خود را مشغول می‌کنند و در حال حاضر، بازی‌هایی ساخت ایران داریم که حتی به آمار بیش از ۱۰ میلیون کاربر رسیده‌اند.

جینو قصد دارد با برگزاری پنل‌های آنلاین و آفلاین با حضور پروگیمر‌های مطرح ایرانی به صحبت درباره موضوعات مختلف «پرو گیمینگ» از مسابقات گرفته تا تجربه‌ها و چالش‌ها بپردازد تا فضایی برای انتقال دانش این افراد به علاقه‌مندان مستعد ایجاد کند. پتانسیل عظیم موجود در اکوسیستم گیم در ایران، از صد‌ها استریمر فعال با میلیون‌ها مخاطب گرفته، تا بازی‌سازان و «گیمر‌های حرفه‌ای» که حتی در سطح جهانی افتخار آفرینی می‌کنند، همگی ما را بر آن داشت تا جینو را با هدف نوآوری و هم‌افزایی در صنعت گیم شکل دهیم.

گفتنی است نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری با نام INOTEX پس از ۱۰ دوره برگزاری در ایران، اکنون به محلی برای تجمع گسترده موثرترین نقش آفرینان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور تبدیل شده و بهترین فضا برای میزبانی از این جامعه‌ی عظیم و پرجنب و جوش «گیم» است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن