فناوری و نانو

اصلاح چشم انداز ۱۰ ساله سند ملی فناوری نانو

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از اصلاح و تصویب چشم انداز ۱۰ ساله سند ملی فناوری نانو خبر داد.


به گزارش پیشران اقتصاد، منصور کبگانیان در حاشیه یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با تشریح این جلسه برای نهایی سازی سند ملی فناوری نانو گفت: در این جلسه ۲ موضوع مهم در دستور کار قرار داشت، نخست درخصوص نهایی سازی سند ملی فناوری نانو بود که در جلسات متعددی کار کارشناسی آن انجام و در جلسه گذشته این شورا، برخی موارد مطرح و بررسی شده بود.

وی ادامه داد: در این جلسه چشم انداز سند ملی فناوری نانو اصلاح و نهایی شد و برای تطابق با ۲ برنامه پنج ساله کشور حدود ۱۰ سال را در نظر داریم؛ یعنی با توجه به زمان بندی که محاسبه شد چشم انداز این سند تا سال ۱۴۱۲ به تصویب رسید.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه راهبردها و اقدامات ملی ماده ۴ این سند هم در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور نهایی شد، گفت: اقدام راهبرد ملی ماده ۴ با اقدامات ملی که ذیل این راهبرد بود و همچنین  شاخص‌های مربوط به این اقدامات در دستور کار قرار گرفت.

اعطای مجوز ایجاد شعب داخلی و خارجی به دانشگاه ادیان و مذاهب

براساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، کبگانیان همچنین با بیان اینکه دستور کار دوم این جلسه بررسی گزارش عملکرد دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی و درخواست اصلاح اساسنامه این دانشگاه بود، افزود: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در این جلسه بررسی شد و گزارش عملکردی از سوی رییس دانشگاه ارایه شد.

وی ادامه داد: در ارتباط با درخواست دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، اصلاح چند بند از اساسنامه این دانشگاه درخواست شده بود که برخی موارد تایید و تصویب شد. یک بند آن مربوط به دادن مجوز به این دانشگاه برای ایجاد شعب داخلی و خارجی پس از اخذ مجوز از شورای گسترش، شورای عالی در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با رعایت قوانین و مقررات بود.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: بند دوم تکمیل و افزایش اعضای حقیقی هیات امنای دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی بود که در گذشته ۲ نفر بود و اکنون اجازه داده شد که این تعداد تا چهار نفر افزایش پیدا کند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن