مناطق آزاد

راه اندازی مرکز توانمندسازی پارک‌های علم و فناوری کشور در منطقه آزاد کاسپین

رئیس دانشگاه تهران استقرار دو هزار شرکت در این دانشگاه را از جمله اهداف پیش رو در سال مزین به دانش بنیان برشمرد و گفت: مرکز توانمندسازی پارک‌های علم و فناوری کشور در منطقه آزاد کاسپین راه اندازی می‌شود.


به گزارش پیشران اقتصاد، سید محمد مقیمی در مراسم رونمایی از یک محصول دانش بنیان حوزه ساختمان گفت: با انتخاب شعار سال با عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، نقشه راه دانشگاهیان ترسیم شده است. با این شعار تکلیف ما روشن است و همه عملکرد دانشگاهیان تحت الشعاع این شعار قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه بدون شک دغدغه اصلی و اولویت ما در دانشگاه تهران در سال جاری توجه به دانش بنیان‌ها است، گفت: پارک این دانشگاه هم به عنوان موتور محرک دانش بنیان‌ها خواهد بود.

مقیمی گفت : استقرار دو هزار شرکت در دانشگاه تهران از اقدامات این دانشگاه در سال مزین به دانش بنیان است، این هدف یک هدفگذاری آرمانی است. براساس آمارها کل شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشور ۱۷۰۰ شرکت است؛ بنابراین این یک تصمیم بسیار بزرگ است.

وی گفت: مکانیسم تحقق این هدف در زمینه‌هایی چون نحوه استقرار، تامین مالی و مشارکت دانشگاه در سرمایه گذاری انجام شده تا بتوانیم از طریق آن مدل‌هایی را برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان پیاده سازی کنیم.

رییس دانشگاه تهران ایجاد مرکز توانمندسازی پارک‌های کشور را از دیگر اقدامات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: یکی از خلاءهای شرکت‌های دانش بنیان فقدان مهارت در بازاریابی و تجاری سازی است. با کمک پردیس‌های دانشگاه تهران، این مرکز در منطقه آزاد کاسپین در شمال کشور در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار راه اندازی خواهد شد.

مقیمی افزود: با راه اندازی این مرکز، دوره‌های یک هفته‌ای تا دو ماهه را برای شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌کنیم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن