صندوق نوآوری و شکوفایی

صدور ۷ هزار میلیارد تومان ضمانت‌ برای شرکت‌های دانش بنیان

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، از صدور ۷ هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش بنیان با حمایت این صندوق خبر داد.


به گزارش پیشران اقتصاد، علی وحدت در نشست مشترک صندوق نوآوری با بانک پارسیان با بیان اینکه این صندوق آماده همکاری با بانک پارسیان در دو محور سرمایه‌گذاری و ضمانت‌نامه است، گفت: شرکت سهامی عام برای تامین مالی پروژه‌های دانش‌بنیان با ریسک پایین، تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری و هلدینگ سهامی عام نمونه، صندوق‌های جسورانه و شرکت تامین سرمایه نوآوری چهار ظرفیت همکاری صندوق با بانک‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه امسال هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری با شبکه بانکی کشور تسریع می‌شود، اظهار داشت: بانک پارسیان، بانکی غیردولتی، چابک و به‌روز است که انتظار تعامل بیشتر بانک با صندوق نوآوری برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اکوسیستم نوآوری می‌رود. لذا باید از ظرفیت این بانک بیشتر کمک بگیریم و بحث سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دانش بنیان را با مشارکت بانک پارسیان پیش ببریم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با بیان اینکه صندوق نوآوری رکن ضامن را در ارکان بورس قرار داده است، یادآور شد: در قانون هم ذکر شده است که صندوق نوآوری می‌تواند رکن ضامن باشد، لذا این کار را برای نخستین بار با همکاری بانک کارآفرین انجام دادیم.

وحدت در مورد انتشار صکوک نوآوری نیز تصریح کرد: انتشار این صکوک روشی جدید برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان بزرگ از طریق بازار سرمایه است که نخستین اوراق برای شرکت دانش بنیان داروسازی دکتر عبیدی با نماد «نوآور» در اسفند سال ۱۴۰۰ و فروردین سال جاری در فرابورس منتشر شد.

وی معوقات شرکت‌های دانش بنیان به بانک پارسیان را تقریبا صفر اعلام کرد و گفت: تاکنون تاخیری در پرداخت اقساط از سوی شرکت‌های دانش بنیان به این بانک نداشته‌ایم.

وحدت همچنین در مورد میزان صدور ضمانت‌نامه برای دانش بنیان‌ها با حمایت این صندوق نیز خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر بیش از ۷ هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری صادر شده است.

وی خواستار همکاری‌های بیشتر میان صندوق نوآوری و بانک پارسیان با استفاده از ظرفیت‌های دو طرف شد و ابراز امیدواری کرد که این همکاری به توسعه اقتصاد دانش بنیان منجر شود.

تسهیلات ۷۰۰ میلیارد تومانی بانک پارسیان به شرکت‌های دانش بنیان با همکاری مشترک صندوق نوآوری
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: طبق قرارداد مشترک بین صندوق نوآوری و بانک پارسیان، از سال ۹۸ تاکنون مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان مصوب شده که ۳۲۵ میلیارد آن تاکنون پرداخت شده است.

روح‌الله ذوالفقاری افزود: ۳۰۵ فقره ضمانت‌نامه به مبلغ ۴۳۰ میلیارد تومان نیز با معرفی صندوق نوآوری به بانک پارسیان برای شرکت‌های دانش بنیان صادر شده است.

ذوالفقاری عمده خدمات ارائه شده در بانک پارسیان به شرکت‌های دانش بنیان‌ را تسهیلات سرمایه در گردش عنوان کرد.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این دیدار چهار ظرفیت صندوق نوآوری برای همکاری با بانک‌ها در طرح‌های دانش بنیان را شامل شرکت سهامی‌ عام برای تامین مالی پروژه‌های دانش بنیان با ریسک پایین، تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری و هلدینگ سهامی‌ عام نمونه، صندوق‌های جسورانه و شرکت تامین سرمایه نوآوری عنوان کرد.

علی ناظمی افزود: طبق ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش بنیان، بانک‌ها می‌توانند در طرح‌های دانش بنیان‌ با صندوق نوآوری هم‌سرمایه‌گذاری کنند.

 

۳۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان در بانک پارسیان حساب بانکی دارند
مدیرعامل بانک پارسیان نیز در این نشست با بیان اینکه ۳۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان در بانک پارسیان حساب بانکی دارند، از طراحی بسته‌های خدماتی در این بانک در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: بانک پارسیان همکاری‌های خوبی را برای توسعه زیست‌بوم نوآوری آغاز کرده است. امروز آماده هرگونه همکاری مشترک در پروژه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های صندوق نوآوری در جهت توسعه اشتغال، ارتقای کسب و کار، تولید و صادرات هستیم.
کوروش پرویزیان ادامه داد: باید کمک کنیم تا در حوزه‌هایی که نیاز به راه‌اندازی کسب و کارهای نو وجود دارد، اقدام و فضای همکاری ایجاد شود.

وی در ادامه، بر ضرورت سرعت بخشیدن بانک پارسیان در راستای پاسخ به نیازهای شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: با منابعی که امسال در اختیار داریم، آماده حرکت در مسیر تحولی زیست‌بوم نوآوری هستیم.

مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه بانک پارسیان از طرح‌ها و ظرفیت‌های همکاری صندوق نوآوری با بانک‌ها استقبال می‌کند، ابراز امیدواری کرد که با رفع ممنوعیت مطرح شده در ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش بنیان، همه بانک‌ها بتوانند در بحث سرمایه‌گذاری با صندوق نوآوری مشارکت داشته باشند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن