فناوری و نانو

استفاده از نانو برای گندزدایی آب

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده است تا با بهره‌گیری از فناوری نانو برای اختلاط کامل گازها در مایعات دستگاه «ژنراتور نانوحباب» را طراحی و تولید کند.


به گزارش پیشران اقتصاد، «گندزدایی» یکی از مهم‌ترین عملیاتی است که در فرآیند تصفیه آب صورت می‌گیرد و در تصفیه‌خانه‌ها معمولا از گازهای کلر و ازن به عنوان عوامل گندزدا استفاده می‌شود. با توجه به معایب و محدودیت‌هایی که در استفاده از کلر وجود دارد، به تدریج شاهد جایگزین شدن ازن هستیم؛ به عنوان مثال یکی از معضلات به کارگیری کلر به عنوان عامل گندزدا، باقی‌مانده‌های خطرناکی است که از واکنش‌های شیمیایی به وجود آمده در اثر مجاورت گاز کلر و برخی از آلاینده‌ها بر جای می‌ماند.

شرکت دانش‌بنیان «نانوحباب انرژی» موفق شده است تا با بهره‌گیری از فناوری نانو برای اختلاط کامل گازها در مایعات دستگاه «ژنراتور نانوحباب» را طراحی و تولید کند.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در فرآیندتزریق ازن مورد توجه قرار بگیرد، اختلاط یکنواخت گاز ازن در سطح و عمق آب است؛ به طوری‌که گاز با همه قسمت‌های مایع در تماس باشد و در سراسر آن پخش شود. علاوه بر این، یکی دیگر از مزایای استفاده از نانوفناوری در تزریق ازن به آب، جلوگیری از هدر رفت گاز ازن است که منجر به صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌ها خواهد شد.

از مهم‌ترین مزایای فنی، اقتصادی و استراتژیک محصول، کاهش حداقل ۵۰ درصد مصرف گاز ازن در مقایسه با روش‌های متداول است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن