پارک علم و فناوری

تأسیس پارک علم و فناوری بین‌المللی برای اولین بار در جهان

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران (آیروست) گفت: تاسیس پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران یکی از بهترین اقدامات وزارت علوم است که برای اولین بار در جهان انجام می شود.


به گزارش پیشران اقتصاد، حسن زمانیان رئیس جدید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران (آیروست) در پنجاه و ششمین نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها گفت: تنها راه گریز از مشکلات اقتصادی دانش‌بنیان کردن تمام فعالیت هاست که حضرت آقا ضرورت این اتفاق را به خوبی به جامعه تزریق کردند.

وی در ادامه افزود: با شکل گیری معاونت نوآوری باید به دنبال تولید محصول از ایده باشیم.

زمانیان در ادامه با توضیح درباره فعالیت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افزود: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی دو رکن اساسی دارد یک بخش پارک علم و فناوری و بخش دیگر پژوهشگاه است. ما درکنار پارک باید پژوهشگاهمان که پیشران تبدیل ایده به محصول است را تقویت کنیم. اینجا محلی است که با همکاری این دو بال ایده های پژوهشگران به محصول تبدیل می شود و این یک تجلی خیلی خوب از سامانه نان است که هفته پیش رونمایی شد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، تاسیس پژوهشگاه‌های نو در راستای رفع نیازهای کشور، افزایش نیروی انسانی توانمند، افزایش جذب دانشجویان پژوهشگر و پسادکتری، تاسیس آزمایشگاه های مرجع و جدید مانند آزمایشگاه سنجش میزان سمیت دارو را به عنوان بخشی از برنامه‌های این سازمان معرفی کرد.

زمانیان با اشاره به اضافه شدن شاخته‌ای جدید به جشنواره خوارزمی گفت: خوشبختانه به پیشنهاد وزیرعلوم شاخه‌‌ی جدید نوآوری و فناوری به جشنواره خوارزمی اضافه شد که در این دوره از جشنواره از طرح‌های ارسالی با این محوریت استقبال ویژه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تاسیس پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران یکی از بهترین اقدامات وزارت علوم است که برای اولین بار در جهان انجام می شود.

زمانیان در آخر افزود:ما در سازمان به دنبال انجام کارهایی هستیم که دیگران نمی‌توانند انجام دهند. از این رو ایجاد فناوری و انتقال فناوری شعار ما در سازمان پژوهش‌های علمی وفناوری ایران است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن