پیشگامان

دریافت اولین تصاویر ماهواره ایرانی

وزیر ارتباطات از ارسال نخستین تصاویر کاربردی رنگی با وضوح و دقت تفکیک زیاد توسط ماهواره بومی ایرانی خبر داد.


به گزارش پیشران اقتصاد، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات از دریافت تصاویر کاربردی رنگی با وضوح و دقت تفکیک زیاد از ماهواره بومی ایرانی خبر داد.

وی  در واکنش به ارسال تصاویر ماهواره ایرانی نور ۲ به ایستگاه های زمینی گفت: چه کسی باور می‌کرد که روزی ماهواره ایرانی در مدار پانصد کیلومتری زمین قادر باشد از همه‌جای کره زمین تصویر‌برداری رنگی کرده و این تصاویر را به ایستگاه‌های زمینی که آنها هم به دست جوانان ایرانی ساخته شده‌اند مخابره کند؟

وی در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: چه کسی باور می‌کرد که ایران به جمع باشگاه کشورهای صاحب فناوری ماهواره‌ای بپیوندد؟

زارع پور ادامه داد: امشب تصاویر ارسالی از ماهواره نور(۲) را دیدم. نخستین‌بار است که ماهواره بومی ایرانی تصاویر کاربردی رنگی با وضوح و دقت تفکیک زیاد ارسال می‌کند. از دیدن این دستاورد بزرگ به خود بالیدم و به جوانان ایرانی، که از میان دشمنی‌ها، تحریم‌ها و تنگناها پیش رفته‌اند و در بیکران آسمان و فضا رقیب کشورهای صاحب‌نام در این حوزه شده‌اند درود فرستادم.

وی گفت: حالا هم فناوری ساخت ماهواره، هم ارسال و استقرار ماهواره و هم راه‌اندازی و کاربردی کردن ماهواره در دستان دانشمندان ایرانی است؛ صدها نخبه و نابغه‌ای که تعهد و تخصص را با هم آمیخته اند و سالهاست برای توسعه دانش فضایی در گمنامی کار کرده‌اند تا بدین جا رسیده‌ایم. شیر مادر و نان پدر حلالتان باد که گُل کاشتید.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن