اختصاصی پیشراندانش بنیان

تولید محصولی با استاندارد های اتحادیه اروپا با تسهیلات صندوق ارس

مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنایع تگرگ اروین از تولید محصولات این شرکت بر اساس استانداردهای اروپایی خبر داد.


به گزارش پیشران اقتصاد، مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنایع تگرگ اروین در رابطه با محصولات تولید شده در این مجموعه گفت: اولین نمونه از تولید این شرکت با عنوان سامانه ضد تگرگ در سال ۸۹ تهیه شد و از سال ۹۱ تولید تجاری محصول آغاز شده است. این محصول در مساحت ۸۰ تا ۱۰۰ هکتار به وسیله امواج صوتی تگرگ را به باران تبدیل می کند.
علیرضا نوریان افزود: تولیدات بعدی شرکت سامانه های ضد سرما زدگی هستند. این سامانه در چند نمونه و برای مساحت های مختلف تهیه شده و مانع از بروز سرما زدگی برای باغات محصولات کشاورزی می شود.
وی در ارتباط با روند دانش بنیان شدن شرکت گفت: چون محصول ما اولین نمونه از این تولیدات در داخل کشور بود در اوایل شروع کار بحث دانش بنیان شدن را پیگیر شدیم و اقدامات لازم را انجام دادیم. تیم های مختلفی برای ارزیابی آمدند و بعد از کسب امتیاز های لازم محصول ما به عنوان محصولی دانش بنیان شناخته شد.
مدیرعامل این شرکت در ارتباط با ویژگی انحصاری محصولات شرکت تشریح کرد: تا سال ۸۹ این سامانه ها به صورت وارداتی از کشور هایی مثل ارمنستان و نیوزیلند وارد ایران می شدند ولی وقتی شرکت ما توانست دستگاه ها را در داخل تولید کند با ارزیابی هایی که اتفاق افتاد حتی عملکرد دستگاه های ما تا سی درصد مثبت تر از نمونه های وارداتی معرفی شد.
نوریان اظهار کرد: با بومی سازی این دستگاه ها به عنوان تولید کننده انحصاری این محصول در داخل کشور معرفی شدیم.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنایع تگرگ اِروین با اشاره به اینکه برای تسهیل در صادرات محصول خود شعبه ای در ترکیه احداث کرده است، گفت: محصول تولیدی این شرکت دارای استاندارد های اتحادیه اروپا است. از این رو ما به طور جدی به بازار صادراتی محصولاتمان فکر می کردیم. امروز دستگاه ها را به کشور های همسایه و به اروپا صادر می کنیم و این کار از طریق دفتر مجموعه در ترکیه تسهیل می شود.
نوریان در ارتباط با تامین مالی مجموعه گفت: یکی دیگر از پروژه های ما سامانه ضد ملخ بود که این کار را با مساعدت معاونت علمی ریاست جمهوری پیش می بریم. در مراحل اول همین کار بود که برای دریافت وام به صندوق پژوهش و فن آوری ارس معرفی شدیم و در نزدیک به سی روز توانستیم صفر تا صد مراحل اخذ تسهیلات را تکمیل کنیم و از صندوق پژوهش و فن آوری ارس وام بگیریم و کارمان را پیش ببریم.
گفتنی است، شرکت دانش بنیان صنایع تگرگ اِروین در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در زمینه تولید تجهیزات نوین کشاورزی شروع کرد. این مجموعه تولیدات خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن